FRISS
Vettel 2020 végén elhagyja a Ferrarit (május 12, 2020 8:40 de.)
Hibrid hajtást kap a Lancia Ypsilon (március 9, 2020 8:51 de.)
Videó: az új Fiat 500 (március 4, 2020 6:57 du.)
Az új, tisztán elektromos Fiat 500 (március 4, 2020 5:39 du.)
Érkezik az új elektromos Fiat 500! (március 2, 2020 9:22 du.)

1000 lóerő felett teljesít az FXX K

2014-12-03
Comments off
561 Views

A Ferrari időként megépíti az aktuális csúcsmodelljének pályára szánt változatát. Ebből a sorból a LaFerrari sem maradhatott ki, az alapjaira épített FXX K a jelenkor kompromisszum-mentes technikai lenyomata. A méregdrágán mért, csak a leghűségesebb vásárlóknak felajánlott FXX K elődeihez hasonlóan egy guruló laboratórium. A LaFerrari 6,2 literes V12-es motorjának átépített változata valamint a KERS rendszer együttes teljesítménye immár 1000 lóerő felett van, hajszálpontosan 1050. A benzinmotort a vezérműtengelyek cseréjével, valamint a szelepvezérlés, a szívó- illetve kipufogórendszer átdolgozásával 860 lóerőre erősítették, ehhez jön a KERS 190 lóereje. A motorerő mellett jelentősen átdolgozták a karosszériát is. Az új aerodinamikai megoldásokkal drasztikusan megnövelték a leszorítóerőt. 200km/h sebességnél a LaFerrari-t 230 kg, az FXX K-t 540 kg-nak megfelelő erő nyomja az aszfalthoz. A Ferrari nem változtat jól bevált értékesítési stratégiáján. A hatalmas összeget kifizető tulajdonosok előbb sofőrként vesznek részt a kétéves tesztprogramban, ami valójában egy, a világ különböző pályáin márkakupa jelleggel lebonyolított versenysorozat. Az autók raktározása, karbantartása és szállítása a Ferrari feladata. A futamokon az autókba épített szenzorok töménytelen információt szolgáltatnak a Ferrari mérnökei számára. A tulajdonosok csak a tesztidőszak letelte után vihetik haza autóikat, amivel később részt vehetnek a Ferrari saját szervezésű verseny-hétvégéin.