FRISS
Visszatér a Forma–1-be az Alfa Romeo (november 29, 2017 1:54 du.)
A Stelvio a leggyorsabb SUV a Zöld pokolban (október 2, 2017 8:39 de.)
Ferrari 250 GT SWB Breadvan a Hungaroringen (október 1, 2017 8:18 du.)
Ferrari 250 GT SWB Breadvan (1962) (október 1, 2017 7:47 du.)
Klasszikusok a Hungaroringen (október 1, 2017 7:01 du.)
Maserati 300S (1955) (október 1, 2017 6:33 du.)

20 éve veszítette életét Senna és Ratzenberger

2014-05-01
Comments off
431 Views

20 éve, 1994. május 1-jén veszítette életét Imolában a Forma-1 sokak szerint legtehetségesebb pilótája, Ayrton Senna. A megemlékezésen a Ferrari pilótái is részt vettek. Az Enzo e Dino Ferrari pályán a Tamburello kanyarnál tartottak megemlékezést a Scuderia Ferrari képviselői.

A brazil autóversenyző mindössze 34 éves volt, amikor a tragikus baleset történt. Sorba állította fel a rekordokat a pályán, ezek között van olyan, amit a mai napig senki nem tudott megdönteni. Fiatal kora ellenére mindig is pontosan tudta, hogy amit csinál az veszélyes, és ezt többször el is mondta: „Egy különös dolog, amit a Formula–1 nyújthat neked, hogy tudod, mindig veszélynek vagy kitéve. A sebesülés veszélyének, a halál veszélyének. Ez az életed részét képezi, és te vagy szembe nézel vele, mint profi, hűvösen, vagy egyszerűen eldobod, annyiban hagyod, nem csinálod tovább. És én túlságosan szeretem, amit csinálok, ahhoz, hogy csak úgy eldobjam magamtól: nem tudom megtenni.” A végzetes nap előtti délután gondolkodott el rajta komolyabban először, hogy abbahagyja a versenyzést, hiszen az edzésen történt baleset, ahol Roland Ratzenberger életét veszítette, őt is megrendítette. Már az is megfordult a fejében, hogy egyáltalán nem áll rajthoz a versenyen. Ennek ellenére elindult és a 7. körben megtörtént a baj. Utólag derült ki, hogy véletlenek sorozata okozta a halálát: a rajtbaleset után 5 körig a Safety car után kellett autózniuk, a lassú tempó miatt a gumik lehűltek, a nyomás a gumiabroncsokban lecsökkent, így az alvázmagasság is. Emiatt az egyenetlen aszfalthoz hozzáért az autó alja, ami megdobta a gépet. A fekete doboz adataiból kiderült, hogy Senna profin korrigált, de a betonfallal való ütközést nem tudta elkerülni. Azonban mégsem a becsapódás okozta a halálát, hanem a jobb szemébe fúródó, kerekestül leszakadt felfüggesztés-rúd, megtalálva azt a néhány milliméteres gumírozott helyet, ami a sisak és a rostély között van.

Alonso és Raikkonnen mellett tiszteletét tette Jules Bianchi és Pedro de la Rosa, Antonello Coletta versenytevékenységért felelős igazgató és a sportigazgató, Massimo Rivola is.

14:17 perckor, pontban 20 évvel a baleset után 1 perces gyászszünetet tartottak. A megemlékezést ezután Alonso és Raikkonnen folytatta. A két jelenlegi pilóta még gyerekként látta az eseményeket a televízióban, de pontosan emlékeznek a történtekre.

Raikkonnen beszédében kitért arra, hogy bár a két eset a Forma-1 legtragikusabb pillanatai közé tartozik, mégis valahol ennek köszönhető, hogy egyre többet kezdtek el foglalkozni a biztonsági előírásokkal. Ennek következtében sok pilóta társuk köszönheti nekik az életét.

Alonso beszélt a Prost-Senna harcokról, és arról, hogy számára milyen sokat jelent a mai napig a brazil pilóta, akinek szerelőjével is együtt dolgozhatott, amikor Olaszországban gokartozott. „A posztere lógott a szobám falán. Bár soha nem találkoztam vele, meghatározó ember az életemben”- mondta el a Ferrari pilótája.