Bekövetkezhet az, ami Luca di Montezemolo irányítása alatt elképzelhetetlen lett volna a Ferrarinál: drasztikusan növelhetik a darabszámot. Montezemolo távozásakor Sergio Marchionne az FCA vezére megígérte, hogy nem növeli a darabszámot és mindent megtesz annak érdekében, hogy az évtizedek alatt felépített exkluzivitáson ne essen csorba.
Nos, ígérete ellenére Marchionne jelentős, 30 százalékos darabszám növelésre készül, négy éven belül 7000-ről 9000-re emelné a termelést. Abban mindenki egyet ért, hogy nem maradnak a Ferrari nyakán a legyártott autók, ami jelentős profitot hoz a gyárnak, ám ez a lépés veszélyes is lehet.
A döntés hátterében a Ferrari New York-i tőzsdére való bevezetése állhat. A hatalmas érdeklődés borítékolható volt, az FCA pedig szeretne minél több pénzhez jutni az ügyletből. A Ferrari részvények darabonként 48-52 dollár közötti áron lesznek értékesítve, ami a 17 millió kibocsátott részvénnyel számolva is 850 millió dollár felett van.
A hamarosan tőzsdére lépő Ferrarira ma már inkább luxuscikk és nem sportkocsi gyártóként tekint a világ, ebben a szegmensben pedig a darabszám növelése az exkluzivitás elvesztését okozhatja. Montezemolo évtizedeken keresztül tudatosan tartotta alacsonyan a termelést, ami a kevés eladott autó ellenére is hatalmas profitot hozott a Ferrarinak.