A legtöbb gyártó már az autószalon megnyitása előtt elkezdte szivárogtatni a híreket új modelljéről, az Alfa Romeo viszont teljes titoktartás mellett készülődött legújabb koncepciójának bemutatójára. A reggeli órákban már nagy tömeg gyűlt össze a milánói márka standja előtt, mindenki a fekete lepel alatt rejtőzködő modellre volt kíváncsi.
Fél tíz után pár perccel aztán a lányok lehúzták a takarót a márka legújabb üdvöskéjéről, ami az ígértek szerint hamarosan gyártásba is kerül. Az Alfa Romeo 4C Concept minden várakozásunkat felülmúlta: kétüléses, hátsókerekes, középmotoros kupé, száraz kuplungos Alfa TCT sebességváltó és nem utolsósorban letisztult forma, mely senkit sem hagy hidegen!
Az Alfa Romeo által kompakt szupersportkocsinak nevezett gép letagadhatatlanul olasz. A kecses, letisztult külső vonalvezetéshez hasonló formai vezérelv érvényesül az egyedi utastérben is. A képek szerintem magukért beszélnek.
A négy méter hosszú 4C tervezésénél felhasznált technológiák és anyagok a 8C Competizione-ból és más szériában készülő modellekből származnak, azonban itt a motorteljesítmény fokozása helyett a tömegcsökkentésre koncentráltak a tervezők. A felépítmény teljes egészében szénszálas anyagból készült, a hátsó vázszerkezetnél és a gyűrődőzónák kialakításánál széles körben alkalmaztak alumíniumot. Az autó kevesebb, mint 850 kilót nyom, valamint optimális a tömegközéppontja, ami kiemelkedő vezethetőséget eredményez.
Az ülések mögött elhelyezkedő soros, négyhengeres turbómotort jól ismerhetjük, 1750 TBi néven több modell motorterében is dolgozik. Az erőforrás több élvonalbeli technológiai megoldással is büszkélkedhet, mint a közvetlen befecskendezés, a kétoldali, fokozatmentesen változó szelepvezérlés, a turbófeltöltő vagy a forradalmi hengeröblítés-szabályozó rendszer, amely kiküszöböli a turbólyukat. A mérnökök szénszálas anyagok használatával 4 kg/LE alatti tömeg/teljesítmény arányt tudtak elérni, ami kivételes mozgékonyságot kölcsönöz a 4C-nek. Végsebessége 250 km/h, gyorsulása 5 másodperc körüli. A futómű elöl kettős keresztlengőkaros, magasra emelt felső lengőkarokkal, hátul MacPherson rugóstag.
A 8C óta vártunk valami hasonló nagy dobásra az Alfától, reméljük, a hamarosan utcára kerül az új modell, ami végre a márka gyökereihez visszanyúlva a sportosságot helyezi előtérbe. Tisztelt Alfa Romeo, ez a megfelelő irány!