A Lancia 1994-ben mutatja be a Thema utódját, mely nevét a görög abc tizedik betűje után kapta. Kappa néven 1919-től kezdve már gyártott autót a Lancia, de annak jelentősége nem volt akkora, mint modern névrokonának. A Kappa az Alfa Romeo 166 padlólemezére épült és háromféle karosszériával gyártották. Érdekesség, hogy a Kappa kizárólag balkormányos változatban készült, mivel a Lancia a Thema gyártásának befejeztével kivonult a jobbkormányos autók piacáról.
A négyajtós Kappa bemutatkozásakor ötféle motorral volt rendelhető. Az 1995 cm3-es, négyhengeres turbó (205 LE), az 1998 cm3-es (145 LE) illetve 2446 cm3-es (175 LE) öthenges, valamint az Alfa Romeotól származó 2959 cm3-es (204 LE), V6-os benzinmotor mellett még egy 2387 cm3-es (124 LE), öthengeres turbódízel motort is találunk a motorpalettán. A Kappa elsőkerékhajtású modell volt, melynek orrába keresztbe építették be az erőforrásokat. Az erőátvitelről az ötsebességes kézi vagy a négysebességes automata váltó gondoskodott. A Kappa McPherson rendszerű futóművet kapott elöl és hátul egyaránt. A modell súlya a választott motortól függően 1400 és 1600 kg között mozgott. Ezt a tömeget meg is kellett tudni állítani, ezért a mérnökök tárcsaféket alkalmaztak mind a négy keréknél.
1996-ban mutatkozik be az Station Wagon (SW), a Kappa kombi változata. Az autó terveit Pininfarina készítette, mely garantálta a vásárlóknak a kiforrott designt. Az SW motorpalettája megegyezett a négyajtós változatéval. Ugyanerre az időre tehető a kétliteres, öthengeres motor megújulása is. A változtatható geometriájú szívócső alkalmazásával a motor ereje 155 lóerőre nőtt. A Lancia ebben az évben kisebb változtatásokat eszközölt a négyajtós limuzinon, többek között új üléseket kapott a modell.
1997 tavaszán, a Genfi Autószalonon mutatkozik be a Coupe. A Kappa kétajtós változatának terveit a Lancia házi tervezőcsapata készítette. A négyajtós változatnál 120 milliméterrel rövidebb tengelytávú Coupé csak a V6-os, a 2,4 literes öthengeres és a négyhengeres turbó motorral volt kapható. 1998-ban a négyhengeres turbómotort egy ugyancsak feltöltött öthengeresre cserélik, mely már 220 lóerős; ugyanekkor váltja a 2387 cm3-es turbódízelt az ugyanilyen hengerűrtartalmú közös nyomócsöves JTD (136 LE). A technikai változtatások mellett a Kappa mind külsőleg, mind belsőleg megújul. Az alapfelszereltségű LE változat gyártása leáll, az LS és LX változatok pedig új megoldásokkal csábítják a vásárlókat. Színrefújt lökhárítót, új kárpitokat, első kartámaszt és könyöklőt is rendelhetett a vásárló.
A Kappa kényelme és eleganciája ellenére nem volt felkapott modell. Gyártása 2000 nyarán állt le, addig körülbelül 80000 db készült belőle, utódja a Thesis.