FRISS
Vettel 2020 végén elhagyja a Ferrarit (május 12, 2020 8:40 de.)
Hibrid hajtást kap a Lancia Ypsilon (március 9, 2020 8:51 de.)
Videó: az új Fiat 500 (március 4, 2020 6:57 du.)
Az új, tisztán elektromos Fiat 500 (március 4, 2020 5:39 du.)
Érkezik az új elektromos Fiat 500! (március 2, 2020 9:22 du.)

A City Brake Control elnyerte az „Euro NCAP Advanced” díjat

2013-06-26
Comments off
2 205 Views

Az „Euro NCAP Advanced” díjjal 2010. óta jutalmazzák azokat az autógyártókat, akik olyan, élvonalbeli biztonsági rendszerekkel szerelik fel modelljeiket, amelyek valós előnyöket szavatolnak a felhasználók számára. Ilyen fejlesztés az új ’City Brake Control’ városi vészfékező rendszer is, amely most elnyerte a nagyrabecsült „Euro NCAP Advanced 2013” díjat.

A „City Brake Control” rendszert úgy tervezték, hogy városi forgalomban nyújtson azonnali és értékes segítséget. A motor beindításával automatikusan élesedő rendszer az 5 – 30 km/óra sebességtartományban alapértelmezésben mindig aktív, illetve azt a vezető saját belátása szerint ki-, illetve bekapcsolhatja.

A Fiat Panda és 500L modellekhez már rendelhető, aktív biztonsági rendszer felismeri, ha más járművek vagy tárgyak találhatók az autó előtt, amennyiben a vezető nem reagál időben, a rendszer automatikusan fékez, hogy elkerülje az ütközést, vagy enyhítse annak következményeit.

A „City Brake Control” rendszer lézerradaros (Light Detection And Ranging, LIDAR) érzékelője a szélvédő felső szélén kapott helyet, és a menetstabilizáló rendszerrel (ESC) működik együtt. Bizonyos paraméterektől – útfelület minősége, menetdinamika, haladási irány, akadály helyzete, abroncsok állapota, stb. – függően a rendszer közbeavatkozása révén teljesen elkerülhető az ütközés, illetve enyhíthető annak súlyossága.

A kifinomult eszköz három funkciót egyesít: az automatikus vészfékezést (Automatic Emergency Braking, AEB), a fékelőkészítést (Prefill) és a vészfékrásegítést (Brake Assist). Az AEB – amellett, hogy maximális mértékben tiszteletben tartja a vezető döntéseit, és meghagyja őt a jármű elsődleges irányítói szerepében – önműködően vészfékezést kezdeményez, amennyiben a rendszer úgy ítéli meg, hogy az ütközés elkerülhetetlen, ám a vezető nem reagál: ilyen helyzetekben a „City Brake Control” gyakorlatilag elébe megy a vezető várható  reakciójának. A fékelőkészítés funkció automatikus fékezés helyett részleges nyomás alá helyezi a fékrendszert, hogy az gyorsabban reagálhasson, amint az AEB közbeavatkozik vagy a vezető fékezni kezd. A vészfékrásegítés ezzel szemben felismeri a vészhelyzetet, és a pedálreakciót ahhoz igazítva gyorsabb fékhatás elérését teszi lehetővé.