A hetvenes évek festését kapta az SF16-H, mely erősebb és kecsesebb lett elődeinél. A Ferrari lecserélte a vonórudas felfüggesztést és átépítette a motort.
SF16-H
Bemutatkozott a Scuderia Ferrari 2016-os versenyautója, az SF16-H. A régi időket idéző piros-fehér festésű autó több ponton is eltér a korábbi évek modelljeitől. A keskenyebb oldaldobozok és a szűk far miatt kecsesebb az összhatás, megújult az orrkúp és az aerodinamikai elemek. A Ferrari évekig makacsul kitartott a vonórudas első futómű mellett, melyet az idei évben nyomórudasra cseréltek.
Mattia Binotto, a hajtáslánc fejlesztéséért felelős vezető mérnök a bemutatón elmondta, hogy javítottak a levegőáramláson, az égési folyamatokon és a turbón, miközben csökkenteni tudták az egész egység méretét. A szakemberek egybehangzó véleménye szerint a Ferrari idei motorja 900 lóerő felett teljesít.
„Természetesen a célok egyre nagyobbak lesznek, a tavalyi volt az első évem a csapatnál, ennek ellenére fantasztikus évünk volt, így természetes, hogy mindnyájan többet akarunk. Tavaly a második helyen végeztünk a konstruktőri bajnokságban, előre kell lépni egyet, amit nehéz megtenni, de remélhetőleg ez az autó segíteni fog nekünk, hogy elérjük.”- nyilatkozott Vettel a bemutatón.
Arrivabene is elmondta elvárásait a szezonnal kapcsolatban: „Normális esetben nem tűzök ki célt, azt a főnököm teszi. A tavaly sikerült elérni a célként kitűzött három győzelmet, idén többre kell hajtani. Legalább harcolni kell a címért, a végéig harcban akarunk lenni érte. Tudjuk, nem lesz könnyű, a riválisaink sem ülnek tétlenül, mindenki elkötelezett, hogy a legjobbat nyújtsa.”
Raikkonen rövid nyilatkozatában elmondta, hogy győzelmeket szeretne aratni az autóval és a bajnoki címért küzdeni. Nem vont le elhamarkodott következtetéseket az autóról, amit vasárnap már pályára is visznek egy filmforgatási nap keretein belül. A hivatalos teszt hétfőn kezdődik Barcelonában, ahol előbb Vettel, majd Raikkonen vezet két-két napot.