Az Alfa Romeo 1992-ben kezdte meg a 155-ös gyártását, mely a 75-ös Alfát váltja fel a középkategóriában. Formavilágában még elődjét idézi. Kissé lekerekített, ám még mindig szögletes vonalai egy emelkedő övvonalon keresztül magas far-részben végződnek. A kisméretű, szögletes lámpatestek szigorú tekintetet kölcsönöznek az autónak. A 155 a lendületes formák mellett több technikai újdonsággal is szolgált, ami főleg a hajtásláncot érintette. Az Alfa Romeo szakított a Transaxle elrendezéssel, a 155 már orrmotoros, elsőkerékhajtású modell volt. További újdonság, hogy a mérnökök a hátsó futóműnél független kerékfelfüggesztést alkalmaztak.
Az Alfa Romeo 155 motorválasztéka igen széles skálán mozgott. Az 1,7 , 1,8 és 2.0 literes Twin Spark (utóbbi kettő változó szelepvezérlésű) erőforrások mellett négyhengeres 1.9 (92 LE) illetve 2,5 (125 LE) literes turbódízelekkel lehetett megvásárolni. A legerősebb szívómotor a 164-esből ismert 3.0 V6 motorból kialakított 2,5 V6-os volt. A 155 készült összkerékhajtású változatban is, ez 1994-ben mutatkozott be a Q4 típusjelzéssel. A 155 Q4-ben gyakorlatilag a nagysikerű Lancia Delta Integrale hajtáslánca és motorja volt. A 2.0 literes, 16 szelepes, turbófeltöltős motor a 155-ösben 190 lóerőt teljesített. A Q4-ben három különböző differenciálmű volt: egy normál elöl, a Ferguson viszkokuplungot magába foglaló középső és egy önzáró, Torsen rendszerű hátul. A 2,5 V6 és Q4 változatok mindegyike állítható felfüggesztéssel készült, melynek automata és sport fokozata volt.
1995-ben a 155 kisebb ráncfelvarráson esett át. A kerékjáratokat szélesítették ki elöl és hátul egyaránt. Az agresszívebb megjelenés mellé erősebb motorokat is kapott a 155. Az 1,8 és 2,0 literes motorok átalakultak, már 16 szelepes változatban lehetett őket kapni. Az 1,7 literes erőforrást pedig egy teljesen új 1,6 literes, 16 szelepes váltotta fel. Az Alfa Romeo 155 1998-ig maradt gyártásban, összesen 195526 darab készült belőle.
Az Alfa Romeo 155 nemcsak az utcán, hanem a versenypályán is bizonyított. Olaszországban az Italian Superturismo, Németországban a DTM, a Spanyol Túraautó Bajnokság, valamint a Brit Túraautó Bajnokság meghatározó szereplője volt. A 155 GTA és V6 TI változatait olyan versenyzők vezették győzelemre, mint Nicola Larini, Gabriele Tarquini, Alessandro Nannini vagy Fabrizio Giovanardi.