FRISS
Vettel 2020 végén elhagyja a Ferrarit (május 12, 2020 8:40 de.)
Hibrid hajtást kap a Lancia Ypsilon (március 9, 2020 8:51 de.)
Videó: az új Fiat 500 (március 4, 2020 6:57 du.)
Az új, tisztán elektromos Fiat 500 (március 4, 2020 5:39 du.)
Érkezik az új elektromos Fiat 500! (március 2, 2020 9:22 du.)

Alfa Romeo 90

2006-07-15
Comments off
418 Views

Az Alfa Romeo 90 1984-ben mutatkozott be. A márka modellpalettáján az Alfetta és az Alfa 6 közé pozícionálják, de ezeknek a típusoknak a gyártását nem sokkal később be is fejezik. Az Alfa 90 padlólemeze gyakorlatilag az Alfettából, motorjai a nálánál nagyobb Alfa 6-ból származnak. Az új modell is a klasszikus transaxle elrendezésű hajtásláncot kapta. Felfüggesztése elöl dupla keresztlengőkaros (torziós rugóval és keresztstabilizátorral), hátul de Dion (teleszkóppal és csavarrugóval). Az Alfa 90 kétkörös fékrendszerében négy tárcsaféket találunk, természetesen szervóval. Az Alfetta vonalait Bertone modernizálta a 90 számára, a kész autó légellenállási tényezője 0,37 lett.

Az Alfa Romeo 90 felszereltsége sokkal jobb volt elődeinél. Az első elektromos ablakemelők (a hátsó opcionális), az elektromosan állítható ülések, a fejtámlák minden modellben, míg a fedélzeti komputer, a központi zár, a szervókormány és a metálfény csak a csúcsmodellben volt alapfelszereltség. Bertone a műszerfal kialakításában is segédkezett, mely a hagyományos analóg kijelzőket kapta, itt is legnagyobb felszereltségű változat lógott ki a sorból, amiben digitális műszeregységet találunk. Az Alfa 90 négy alap és négy metálszínben került a kereskedésekbe, melyekhez szürke vagy szürke-kék belsőt választhattak a vásárlók.

Az Alfa Romeo 90 ötféle motorral készült. Az alapváltozatban egy 1779 cm3-es, karburátoros erőforrás dolgozott, mely 120 lóerős volt. A következő lépcső az 1962 cm3-es motor volt (128 LE), bár néhány korai példány még karburátorral készült, ezt a motort már Bosch injektor táplálta. A négyhengeresek után a V6-os erőforrások következtek a motorpalettán, az 1996 cm3-es 132 lóerővel és a 2492 cm3-es 156 lóerővel. Az Alfa Romeo 90-be rendelhető volt 2393 cm3-es turbódízel is, mely 110 lóerőt teljesített. 1986-ban mutatkozik be a 90 Super, ekkor az egész minden változat megújul. A legszembetűnőbb a hűtőrács cseréje volt, emellett új kárpitokat és színek találunk a prospektusokban, valamint változnak az ülések is. Műszaki téren is találunk újításokat: az Alfa Romeo a 90-ben épít be először elektronikus ABS-t. A turbódízel motor kisebb feltöltőt kap, megváltoztatják a váltó áttételezését és a 2,5i V6 változatok egyes piacokon katalizátort kapnak. A 2 literes, karburátoros motorral szerelt változat gyártása befejeződik.

Az Alfa Romeo 90-t 1987-ig gyártják, addig körülbelül 57000 autó gördült ki a gyárból.