A Giuseppe Bertone nevéhez fűződő B.A.T. sorozat három koncepcióautóból áll, melyek egymás után, 1953 és 1955 között épültek. Az autók létrehozásának célja a minél kisebb légellenállás elérése volt. A koncepciók mindegyike sikeresen teljesítette ezt a kihívást, hiszen légellenállási együtthatójuk már akkor annyi volt, mint a mai standard érték. A merész formatervű tanulmányautók neve egy rövidítés, mely a „Berlinetta Aerodinamica Technica” elnevezésből származik. A B.A.T. modellek az 1900-as Alfa Romeo alapjaira épültek. Motorterükben egy 1975 cm3-es, 115 lóerős négyhengeres motor dolgozott, mellyel akár a 200 km/órás végsebességet is képesek voltak elérni.
Legelőször, 1953-ban a B.A.T. 5 mutatkozott be a Torinói Autókiállításon. Bertone hatalmas légbeömlőket, addig sohasem látott formájú lökhárítókat és uszonyokra emlékeztető hátsó légterelőket tervezve teljesen elrugaszkodott az ötvenes évek formavilágától. A mérések azonban a mestert igazolták, az 1100 kilogrammos autó tényleg könnyedén suhant. A B.A.T. 5 légellenállási együtthatója 0,23 volt.
Bertone az első B.A.T. modell sikerein felbátorodva nekiállt a második tanulmányautó elkészítésének. Az eredmény a B.A.T. 7-es, mely sok elemében hasonlított elődjére, de annál sokkal radikálisabb volt. Hátsó szárnyai sokkal nagyobbak és csavartak voltak, mint elődjének. Orra lejjebb került, a B.A.T. 5 oldalról kiforduló lámpáit az orrkúp mellé helyezett fényszórók vették át. A B.A.T. 7 1954-re készült el, Bertone zsenialitását mutatja, hogy a modell légellenállási együtthatója már csak 0,19 volt.
1955-ben elődeihez hasonlóan a Torinói Autókiállításon leplezték le a B.A.T. 9-t. Bertone szolidabb formatervet készített, elhagyta a hatalmas szárnyakat és megpróbálta diszkrét vonalakkal megrajzolni az autót. Ennek eredményeképp a B.A.T. 9 formavilága sokkal közelebb állt a sorozatgyártású modellekhez, így nem meglepő, hogy a nagyközönség is ezt titulálja a legszebbnek a három közül.
A B.A.T. modellek ma egy angol cég tulajdonát képezik. Az autók kifogástalan műszaki állapotban vannak és állandó szereplői a nagyobb oldtimer kiállításoknak.
Gyártási év: 1953-1955
Motor: négyhengeres, ötsebességes váltóval
Hengerűrtartalom: 1975 cm3
Maximális teljesítmény:115 LE (5500-as fordulaton)
Végsebesség: 200 km/óra