FRISS
Vettel 2020 végén elhagyja a Ferrarit (május 12, 2020 8:40 de.)
Hibrid hajtást kap a Lancia Ypsilon (március 9, 2020 8:51 de.)
Videó: az új Fiat 500 (március 4, 2020 6:57 du.)
Az új, tisztán elektromos Fiat 500 (március 4, 2020 5:39 du.)
Érkezik az új elektromos Fiat 500! (március 2, 2020 9:22 du.)

Alfa Romeo Carabo (koncepció)

2006-07-11
Comments off
771 Views

Az 1960-as évek végén Bertone kreatív energiáit prototípusok tervezésére fordította. A torinói tervezőstúdió kreativitásának és merészségének csúcsát minden bizonnyal az 1968-ban, a Párizsi Autószalonon debütált Alfa Romeo Carabo jelentette. A Marcello Gandini tervezte koncepció a már jól ismert Alfa Romeo 33 Stradale alapjaira épült. A Carabo feszes vonalai, az elkeskenyedő orr-rész szélvédővel alkotott folytonos egysége, valamint a felfelé és előrefelé nyíló ajtók – melyet itt alkalmaztak először – miatt stílusklasszikussá vált. A Carabo-ról kialakult képhez hozzájárult az egyedi megjelenés is: a karosszéria egyes részei narancssárga fényezést kaptak, de a modell alapszíne irritáló zöld volt. A színválasztásra utal neve is: Carabo, azaz szentjánosbogár.

A mindössze tíz hét alatt elkészült Carabo azonban nem csak külsejével mutatott új irányt a sportautók építőinek, a lemez alatt rejlő technika sem volt mindennapi. Az 1995 cm3-es, V8-as motort középre építették be, mely egy ötsebességes, manuális váltón keresztül a hátsó kerekeket hajtotta. A 230 lóerős erőforrás 260 km/órás végsebességet és 6,5 másodperces gyorsulást biztosított az alig 1 tonnás Carabonak. Mindezek hozzájárultak ahhoz, hogy a kor világsajtójának címlapjaira kerüljön a modell, mint a jövő sportautója. Az Alfa Romeo Carabo építésénél használt újfajta anyagok és technológiák miatt ez a modell több mint stílusgyakorlat, ez a modell legenda.