Az 1988-as a Torinói Autószalonon bemutatott Dardo (Dárda) a Pininfarina stúdió gyermeke. A lendületes vonalvezetésű karosszéria minden szegletében tetten érhetők a márka jellegzetességei. Az Alfa Romeo védjegyévé vált pajzs motívum a motorháztető törésvonalaiban és az egyedi módon középre helyezett kipufogó-csövön is megjelenik, de a bukócsövek alakja is a scudetto formáját kapta. Érdekesség, hogy benzinbetöltő nyílást Pininfarina a bukócsövek közé tervezte. A hamisíthatatlanul Alfás, 18”-os ötlyukú felni tökéletes választás a kétüléses modellnek.
A Dardo az Alfa Romeo 156 rövidített padlólemezére épült, valamint belsejét is a négyajtós limuzintól örökölte. Motorterében egy 2.5 literes, 24 szelepes, V6-os erőforrás dolgozott. 192 lóerős motorjának köszönhetően a Dardo minden bizonnyal falta volna a kilométereket. Bár Pininfarina koncepciója soha sem került gyártásba, a Dardonak így is meghatározó szerep jutott az Alfa Romeo történelmében, hisz magán viseli az olasz autók négy legfontosabb ismérvét: sportosság, fantázia, technológia és megjelenés.