FRISS
A Stelvio a leggyorsabb SUV a Zöld pokolban (október 2, 2017 8:39 de.)
Ferrari 250 GT SWB Breadvan a Hungaroringen (október 1, 2017 8:18 du.)
Ferrari 250 GT SWB Breadvan (1962) (október 1, 2017 7:47 du.)
Klasszikusok a Hungaroringen (október 1, 2017 7:01 du.)
Maserati 300S (1955) (október 1, 2017 6:33 du.)
Ferrari 250 GT Berlinetta (1962) (október 1, 2017 5:16 du.)

Alfa Romeo Giulietta 2.0 Mjet Distinctive

2010-07-20
Comments off
743 Views

Sok múlik az Alfa Romeo legújabb alsó-középkategóriás modelljén. A Giulietta lehet a márka megmentője, hisz a 147 utódjaként sokat várnak tőle Milánóban. Már többször találkoztunk a Giuliettával, de hosszabb tesztre még nem került sor, így igencsak ki voltunk éhezve a kipróbálására.

Azok az első lámpák

Tesztalanyunk egy Distinctive felszereltségű, gyönyörű fekete modell volt, melynek fényezését élőben kellene mindenkinek látni. A metál fekete festék napfényben lilás-bordós színben játszik, amihez hasonlót autón még nem láttam. A színválasztás tökéletes lenne, de szemből nézve azonnal megakad az ember tekintete a nagyméretű tükrökön, amikhez szerintem egyáltalán nem illik az ezüst fényezés. Az ablakokat körülvevő króm díszcsíkhoz sokkal jobban menne egy színrefújt tükörház króm kerettel.

A Giulietta eleje az a pont, ami megosztja az embereket. Igen, az első fényszórókról van szó. A 8C lámpáihoz hasonlókat már a MiTo-n is találtunk, most pedig a Giulietta kapta meg ezt a designt. A felfelé húzott stílus van akinek tetszik és van akinek nem, én személy szerint bízom benne, hogy a 159 utódja nem lesz ennek a családnak a tagja. Az első lámpatestbe a nappali fényt négy led biztosítja, az index pedig alul kapott helyet. A ködlámpát külön, már a lökhárító alsó részén helyezték el.

Az ablaktörlőket megpróbálták eltüntetni a tervezők, így azok csak a kocsi mellé állva látszanak. Az ablakmosó fúvókák a gépháztető felső pereménél, alul kaptak helyet, így nem törik meg az A-oszlopoktól induló, a Scudettoban végződő V-alakú motívumot a motorháztető közepén. Bár a lökhárító alsó részének tagoltsága is nagyon megfogott, a Giulietta orrán a Scudetto elhelyezése a legizgalmasabb rész. Az Alfák jellegzetes eleme egy hasonló formájú, csak nagyobb méretű rácson ül, és nem érintkezik a karosszériával (igazából a lökhárítóval), így olyan hatást kelt, mintha csak lebegne a Giulietta orrán. Pazar.

A következő izgalmas pont a magyar tulajdonosoknak fejtörést okozó kisméretű rendszámtábla tartó. A magyar állam még mindig nem hajlandó elfogadni, hogy vannak olyan autók, melyekre nem fér rá a lepedő méretű rendszám még akkor sem, ha az matrica. Tesztautónkon rajta volt a matricarendszám, ami így felettébb szabályos, de jobbról nézve, bizonyos szögből a rendszám utolsó karaktere vagy nem látszik vagy csak épphogy. A rendszám utolsó karaktere jelen esetben 8-as volt, előfordult, hogy ránéztem és 3-ast láttam.