FRISS
Vettel 2020 végén elhagyja a Ferrarit (május 12, 2020 8:40 de.)
Hibrid hajtást kap a Lancia Ypsilon (március 9, 2020 8:51 de.)
Videó: az új Fiat 500 (március 4, 2020 6:57 du.)
Az új, tisztán elektromos Fiat 500 (március 4, 2020 5:39 du.)
Érkezik az új elektromos Fiat 500! (március 2, 2020 9:22 du.)

Alfa Romeo GT / GTV / GTV6

2006-07-08
Comments off
533 Views

Az Alfetta jelentette az alapját a GT/GTV modelleknek. Az Alfetta GT 1974-ben debütált, tervezője Giugiaro. Ez a modell kezdetben a négyajtós változatban is használt 1,8 literes, négyhengeres motorral volt kapható.

1976-ban az Alfa Romeo három korábbi modelljét kivonta a forgalomból. Ezek a GT 1300 Junior, a GT 1600 Junior és a 2000 GTV volt. A három modell helyét immáron az Alfetta 1.6, a korábbi Alfetta 1.8 és az Alfetta GTV 2000 vette át. A GTV jelölés csak a 2 literes csúcsmodellt illette meg. 1979-ben néhány kisebb változtatást eszközöltek az autón. Új vezérműtengely és az indítórendszer. Az autó neve az Alfetta GTV 2000L lett. Az Autódelta limitált szériában turbófeltöltős modelleket is létrehozott, melyet a FIA Group 4 jóváhagyásával Turbodeltára kereszteltek. Ez a modell a KKK turbóval volt felszerelve, mely jelentősen megnövelte az autó teljesítményét. A 175 lóerős versenygép felfüggesztését megerősítették.

1981-ben a GTV átesett némi módosításon. Ez szürke műanyag lökhárítót és mindenhol matt fekete belső kárpitozást jelentett a fénylő fémbevonatok helyett. Ezzel egy időben az 1.6 és 1.8L modellek gyártása megszűnt, az Alfetta 2000GTV pedig egy következő coupé, az Alfa GTV 2.0 elődjéül szolgált. Az Alfetta nevet ettől kezdve elhagyták. A 15”-os könnyűfémfelnik ettől kezdve váltak szériafelszereléssé. Ugyanebben az évben jelent meg a GTV 6, mely a GTV 2,5 literes, V6-os motorral felszerelt változata volt. Ezt a motort az Alfa6 luxusszedántól örökölte, de itt már Bosch befecskendezést alkalmaztak. A GTV6 az autós újságírók körében is kedvező visszhangot keltett, pedig korábban alaposan elverték a port a hasonló motorral szerelt Alfa 6-on, a fellépő karburátorproblémák miatt. Az igazat megvallva a GTV6 szélesebb körben válhatott ismertté, mint a kevésbé sportos Alfa6 az Európai Túrakocsi Bajnokságokon elért sorozatos győzelmei miatt (1982-85). Ez a négy egymást követő évbeli győzelem példanélküli. De ezzel a modellel nyerte meg Andy Rouse 1983-ban a Brit Túrakocsi Bajnokságot is és a versenysikerek sora még korántsem teljes…