A Navajo a híres torinói tervezőstúdió, a Bertone és az Alfa Romeo együttműködésének egyik gyöngyszeme. A koncepciót az 1976-os Genfi Autószalonon mutatták be, mely avantgard megjelenésének köszönhetően mind a nagyközönség, mind a szakértők elismerését kivívta. Első pillantásra nehéz lenne megmondani, hogy a kétszemélyes Navajo az Alfa Romeo 33 alapjaira épült. A 33-hoz képest a coupé valamivel hosszabb volt, a tervezők így biztosítottak optimális teret az utasoknak.
Az üvegszálas technológia alkalmazásával a koncepció meglepően könnyű, mindössze 870 kilogramm volt, melyet egy középre, hosszában beépített 1995 cm3-es, V8-as motor mozgatott. A hengerenként négyszelepes erőforrás 228 lóerőt adott le. A hátsókerékhajtású Navajo manuális váltója hatsebességes volt. A Bertone stúdió tervezői munkájuk során két dolgot tartottak szem előtt: a lehető legjobb úttartást elérni a lehető legnagyobb sebesség mellett. Ezen célok felismerhetők a Navajo megjelenésén is, a légellenállás csökkentéséről az extrém módon elkeskenyedő orr-rész és kocsiszekrényből kinyíló fényszórók gondoskodtak, a megfelelő úttartást, pedig az első és hátsó spoilerek, valamint a hatalmas hátsó szárny biztosította.