Az Alfa Romeo különleges koncepciója a New York Taxi nevet viseli. A modellt 1976-ban mutatták be a New York-i Modern Művészetek Múzeumában. Az Italdesign-Giugiaro által megálmodott autó volt az első „egyterű” jármű, mely messze megelőzte korát. A mai egyterűekhez hasonlóan a New York Taxi felhasználási területe is sokrétű volt. Az Alfa Romeo F12 alapjaira épült négyajtós, hat személy számára megálmodott tanulmány kifejezetten a zsúfolt nagyvárosi utakra készült.
A modell kétségkívül legnagyobb előnye a méreteihez képest meglepően nagy helykínálata volt. A ki- és beszállás megkönnyítése érdekében Giugiaro a tolóajtós megoldást választotta a New York Taxihoz, ami a beépített rámpával együtt nagyban segítette a kerekesszékkel közlekedők mozgását. A kényelmes utazást biztosító tágas utastérbe az üvegtetőn át természetes fény jutott be. A New York Taxi megalkotásánál Giugiaro jellemzően szögletes formákat használt, ennek ellenére a formaterv cseppet sem unalmas. Első pillantásra úgy tűnhet, hogy a koncepcióról hiányzik a Scudetto. Ha jól megnézzük a képeket, látszik, hogy a tervező úgy alakította ki a lökhárító középső részét, mintha az embléma körül ott lenne az Alfa Romeo jellegzetessége. A tetszetős megoldást még jobban kihangsúlyozzák a süllyesztett fényszórók.
A New York Taxiba egy kétliteres motort építettek a tervezők. A hetvenes évek amerikai piacán kapható hatalmas benzinmotorokhoz képest ez egy gazdaságos erőforrásnak számított. A 150 lóerős négyhengeres a hátsó kerekeket hajtotta. A New York Taxi jelenleg Areseben, az Alfa Romeo múzeumban látható.