FRISS
Vettel 2020 végén elhagyja a Ferrarit (május 12, 2020 8:40 de.)
Hibrid hajtást kap a Lancia Ypsilon (március 9, 2020 8:51 de.)
Videó: az új Fiat 500 (március 4, 2020 6:57 du.)
Az új, tisztán elektromos Fiat 500 (március 4, 2020 5:39 du.)
Érkezik az új elektromos Fiat 500! (március 2, 2020 9:22 du.)

Alfa Romeo Visconti (koncepció)

2006-07-01
Comments off
2 447 Views

A szemet gyönyörködtető modellt a 2004-es Genfi Autószalonon mutatták be. A Giugiaro és az ItalDesign által tervezett modell egyesíti magában a szabadság érzetét és az Alfa Romeo zászlóshajóihoz méltó eleganciát. A Viscontival Giorgetto Giugiaro folytatta azt a hagyományát, hogy olyan koncepcióautókat építsen, melyekkel egyszer talán az utakon is találkozhatunk. Ezzel a tanulmányával az ItalDesign bebizonyította, hogy mindig képesek olyan újabb és újabb kosztümöt tervezni a „Cuore Sportivo” köré, mely őrzi a hagyományokat – sőt talán egy lépéssel előtte is jár – de közben megtartja a stílust.

A Visconti első ránézésre kupénak tűnhet, ám körbejárva észrevehető, hogy ez csak „Giugiaro mester varázslata”, hiszen az autó tekintélyes méretekkel büszkélkedhet; a négyajtós modell közel 5 méter hosszú. Az áramvonalas megjelenés pedig csak tovább fokozza az érzékcsalódást. A Visconti oldala nevéhez méltóan nemesen egyszerű, ám lendületet sugárzó. A csodálatosan szép vonalú autó arra a Prémium alvázra épült, melyet később az új generációs 156 szedán, Sportwagon, Spider és Coupé, valamint a Brera koncepció is megkapott. A modell minden bizonnyal legszebb része azonban az orra. A bámészkodó szemeket a motorháztető teljes hosszában végigfutó króm-csík vezeti el a jól ismert logóhoz, valamint a megreformált, de pajzs-alakját megőrző hűtőmaszkig. Ennek köszönhetően a modell már álló helyzetben is olybá tűnik, mintha valami láthatatlan erő húzná előrefelé. A korábbi Alfáknál megismert scudettokhoz képest a Visconti-é még dominánsabb, amit a mester azzal ért el, hogy a krómozott keresztbe futó rácsok szélességét megnövelte, akárcsak a köztük lévő távolságot. Az Alfa Romeo védjegy is krómkeretbe foglalt. A Visconti vonalvezetését még a hat légbeömlő sem szakítja meg. A turbómotor hűtéséről gondoskodó szellőzők a fényszórók belső sarkában, a hűtőrács alsó részében, valamint a lökhárítóban kaptak helyet.

A modell hátsó része sem mindennapi. A meglehetősen provokatívra sikerült far az ötvenes éveket idézi. A tervezők célja a V alakú hátsó ablak hangsúlyozása, akár még a csomagtér rovására is (458 liter). A csomagtér szépen ívelt vonala szinte törés nélkül folytatódik a légiesnek tűnő tetőben, ami természetesen nem egy fémlemez, hanem üvegtető. Nem meglepő, hogy egy ilyen meseautóhoz, mesés műszaki felszereltség is társul. A Visconti egy 3.2 literes V6 JTS biturbo benzinmotort kapott tervezőitől, mely 405 lóerős, nyomatéka pedig 680 Nm. A hatsebességes automata váltó kiválóan alkalmas a négykerék meghajtására, a stabilitást pedig a VDC (az Alfa Romeo-nál ezt a nevet viseli az ESP) teszi teljessé. Az utazás komfortosságáról pedig a pneumatikus rugók gondoskodnak, valamint elektronikus hasmagasság-állító berendezés. A biztonságos megállást Brembo CCM kerámia betétes fékek garantálják.

Akárcsak maga a modell, a neve is kivételes. Az Alfa Romeo logojának kígyója a milánói Visconti család címere volt. A nemesi família egy tagja Milánó közelében egy gyermekeket mérgező kígyót ölt meg a 800-as években. A modell tehát Giugiaro tisztelgése a Visconti család, valamint az Alfa Romeo előtt.

Motor: V6 benzinbefecskendezéses JTS bi-turbo, hatsebességes automataváltóval
Hengerűrtartalom: 3201 köbcenti
Maximális teljesítmény: 408 LE
Végsebesség: nem ismert.