FRISS
Vettel 2020 végén elhagyja a Ferrarit (május 12, 2020 8:40 de.)
Hibrid hajtást kap a Lancia Ypsilon (március 9, 2020 8:51 de.)
Videó: az új Fiat 500 (március 4, 2020 6:57 du.)
Az új, tisztán elektromos Fiat 500 (március 4, 2020 5:39 du.)
Érkezik az új elektromos Fiat 500! (március 2, 2020 9:22 du.)

Bemutatkozik a Fiat Punto Evo

2009-08-31
Comments off
2 541 Views

A Fiat Punto Evo – a Grande Punto áttervezett, felfrissített, megújult változata – az idei Frankfurti Autószalonon lép először a nagyközönség elé. Az újdonsággal a Fiat egyrészt megismételné, illetve felülmúlná az elődmodell figyelemreméltó piaci sikereit, másfelől pedig új mércét állítani a méretosztályban; biztonságból, technikai fejlettségből, stílusból és a felszereltség szempontjából is.

Fiat Punto Evo

A sokat sejtető Evo elnevezés jelzi, és egyszersmind azonnal egyértelműsíti is, hogy az autó technológiai és műszaki megoldásai egyaránt kiemelkedőek, s a legmagasabb szintű fogyasztói elvárásoknak is megfelelnek. A biztonság, a vezetési élmény, és a környezettudatosság tökéletes harmóniában él együtt az új Punto Evo-ban.

A Fiat Punto Evo széles motorpalettával mutatkozik be, ráadásul minden erőforrás elérhető Euro5-ös környezetvédelmi besorolással.  Az 1.3 literes Multijet turbódízel motor második generációs változata mellett a benzines kínálat komoly újdonságának számítanak a Fiat Powertrain Technologies szakemberei által kidolgozott hidraulikus MultiAir szívószelep vezérléssel működő 1,4 literes egységek. A MultiAir technológia hamarosan a márka és a Fiat csoport valamennyi benzinmotorjában megjelenik. A Fiat ultramodern technikai megoldásokkal felvértezett új erőforrásai, és a Punto Evo-ban megtalálható átfésült, megújított, de korábbi szerkesztésű motorok mellé mostantól metán-benzin vegyes üzemű benzinesek is csatlakoznak.

Ezzel a Punto Evo erőforrás palettája tökéletesen testesíti meg a márka környezettudatosságát, és mérnökeinek magas szintű technológiai tudását. A fogyasztás és a károsanyag-kibocsátási értékek alacsonyan tartása érdekében, valamennyi Euro 5-ös motorhoz (a dízelekhez is) alapáron jár az alapjáraton feleslegesen üzemelő motort leállító, majd szükség esetén újra elindító Start&Stop elektronika. A Punto Evo további jelentős újdonsága a mobiltelefon kezelésére, kihangosítására is alkalmas hordozható, érintőképernyős Blue&Me-TomTom navigációs rendszer.

Biztonsági téren is új mércét állít fel a Punto Evo. A maximális légzsákszám hét, ugyanis valamennyi kivitelben az alapfelszerelés része a vezető térdét óvó légzsák is. Ez ebben a méretosztályban egyáltalán nem általános. Az újdonsághoz vezetéskönnyítő kiegészítők egész sora lesz elérhető, mint például az emelkedős elindulásokat a féknyomás néhány másodperces fenntartásával segítő Hill-Holder, vagy a kanyarfényként is működő – a tompított fény bekapcsolásakor automatikusan aktiválódó – ködfényszórók, valamint az ABS, az elektronikus fékerő elosztó, és az ESP.

A Punto Evo elődjéhez képest kívülről is átalakult, a formaterv a Fiat Centro Stile munkája. Az utastér elemei (a műszerpult, a kezelőszervek, a műszeregység és az ülések is) teljesen megújultak, így a beltér hangulata a korábbinál jóval elegánsabb, miközben a külső is alaposan átalakult. A Fiat Punto Evo forgalmazása október második felében indul, a cél a típus előkelő piaci helyének megerősítése a rendkívül népes konkurenciával szemben.

Címkék
, ,