FRISS
Vettel 2020 végén elhagyja a Ferrarit (május 12, 2020 8:40 de.)
Hibrid hajtást kap a Lancia Ypsilon (március 9, 2020 8:51 de.)
Videó: az új Fiat 500 (március 4, 2020 6:57 du.)
Az új, tisztán elektromos Fiat 500 (március 4, 2020 5:39 du.)
Érkezik az új elektromos Fiat 500! (március 2, 2020 9:22 du.)

Bemutatkozik a Fiat Punto Evo

2009-08-31
Comments off
2 388 Views

Műszaki újdonságok

A Punto Evo technikai kiválóságát talán Euro5-ös emissziós besorolású erőforrásainak széles palettája hangsúlyozza a legjobban. A benzinmotorok között immár a márka új szívóoldali változó vezérlési rendszerével a MultiAir-rel felszeret változatok is megtalálhatók, a Multijet dízelek pedig második generációsak.

Az FPT – azaz a Fiat Powertrain Technologies – mérnökei által kidolgozott MultiAir technológia fokozatosan a Fiat csoport valamennyi benzinmotorjára átterjed. Az elektrohidraulikus elven működő változó szívóoldal szelepvezérléssel nem csak a szelepnyitások időzítésére képes az elektronika, a nyitási mélységek is fokozatmentesen változtathatók, így a motor szívócsövéből elhagyható a hagyományos fojtószelep. Ezzel csökkenthetők az erőforrás pumpálási veszteségei, s végső soron a fogyasztás is. A MultiAir technológia a károsanyag-kibocsátásra is jótékonyan hat, ugyanakkor javítja a teljesítményt és emeli a forgatónyomatékot.

Hasonló eredményeket hozott a második generációs Multijet turbódízel motorok alkalmazása is. Ezek mindegyikében újak a közös nyomócsöves rendszer befecskendező fúvókái, amelyekkel, átdolgozott szeleprendszerük révén a korábbinál sokkal pontosabban szabályozható az égésterekbe fecskendezett gázolajtöltetek mennyisége, és az egyes töltetrészek időzítése is.

A Punto Evo motorpalettája a legkiterjedtebb ugyanakkor leggazdaságosabb is a szegmensben, hiszen két alternatív üzemanyaggal hajtható erőforrás is található közöttük. Az egyik metánnal, a másik pedig autógázzal (LPG-vel) is működtethető.

Az új Punto Evo-ban a Fiat csoport Blue&Me rendszerének legújabb változata dolgozik. A Fiat csoport és az európai navigációs piacon vezető szerepet betöltő Tomtom együttműködésének eredményeként megszületett praktikus, érintőképernyős Blue&Me-TomTom infotainment rendszer egyszerre, egyetlen, közös egységben képes a mobiltelefon és a navigáció kezelésére. Ugyanakkor tökéletesen illeszkedik az autó egyéb rendszereihez is, a Magneti Marellivel közösen kifejlesztett Blue&Me elektronikáin keresztül. A rendszer része a sofőrt környezettudatos fogyasztás- és környezetterhelés csökkentő vezetéstechnikai javaslatokkal (gázpedálkezelés, kapcsolások ideje) segítő új eco:Drive Info is.

Címkék
, ,