A nemzetközi bemutató után végre Magyarországra is megérkezett a Fiat legújabb modellje, a Tipo. A márka mindent beleadott, hogy egy közkedvelt, tetszetős, kényelmes és praktikus autót építsen elérhető áron. A hazai bemutatóval összekötött tesztvezetés jó alkalom volt arra, hogy újra megbizonyosodjunk róla, hogy az autó Fiat által hangoztatott előnyei nemcsak papíron léteznek. A Tipo nem kicsi. Mondhatni bizonyos dimenziója kifejezetten nagy. 4,53 méter hosszú, 1,79 méter széles és 1,50 méter magas, tengelytávja pedig 2,64 méter. Mindezek ellenére a külseje nem kelt robosztus hatást, a vonalvezetésének köszönhetően kifejezetten tetszetős. Ráadásul ez már kellő méret ahhoz, hogy biztonságban érezhessük magunkat, és ha családi autónak szánjuk, sok minden beleférjen. Azt gondolom, hogy az 520 literes (pótkerékkel 470 l) csomagtartó az átlagosnál nagyobb igényeket is kiszolgálja. A fényszórók és a hátsó lámpák is egészen jól néznek ki, egységet alkotnak a karosszériával. Az autót rendelhetjük krómozott kilincsekkel, ami pedig kifejezetten elegánssá teszi a szedánt.
Aki alapáron kopogós műanyagot vár az kellemesen fog csalódni a Tipoban. Természetesen nem prémium kategóriások sem a borítások, sem a kezelőszervek, de egyáltalán nincs sprőd, rigid érzésünk. Az árhoz képest jó minőségű anyagok kerültek a beltérbe. A fej- és lábterek elég tágasak, felnőttként hátul is kényelmesen elfértünk. Tároló rekeszek is jócskán kerültek az autóba, űrtartalmuk együttesen 12 liter. A középkonzolon elhelyezett kijelző első ránézésre kicsinek tűnik, de hosszabb próba után vonnám le a végleges következtetést, hogy ettől függetlenül kényelmesen használható-e.
A Tipo 4-féle motorral és 3-féle felszereltségi szinttel érkezik. A legolcsóbb modell az 1,4-es, 95 lóerős benzines, amihez hatfokozatú kézi váltó jár. Ezt az 1,6-os benzines követi, 110 lóerővel, amihez hatfokozatú automata váltó rendelhető. Dízelből az 1,3-as 95 lovas és az 1,6-os 120 lóerős változatból lehet választani. Előbbi öt-, utóbbi hatfokozatú manuális váltóval. Felszereltségi szintek közül a Tipo a belépő szint, amely 4 fejtámlát, klímát, menetstabilizálót, pontmátrixos kijelzőt, 2 elektromos ablakemelőt, 2 légzsákot tartalmaz, és 15 colos lemezfelni jár hozzá. Ezt követi az Easy, amiben 6 légzsák és 4 elektromos ablakemelő, bőrkormány, 5 colos TFT kijelző, UConnect rendszer van. Emellett már ennél a szintnél elérhető mobiltelefon kihangosító rendszer, AUX és USB csatlakozók, iPod integráció, valamint a kormánykeréken elhelyezett kezelőszervek; emellett külön kérésre tolatókamerával és TomTom 3D műholdas navigációs berendezéssel is rendelhető.
A csúcsváltozat pedig a Lounge kivitel, ebben eső- és alkonyatérzékelő, tempomat, ködlámpa, fényre sötétedő visszapillantó tükör és a kartámasz is található. Ez a változat már 16 colos alufelnivel és króm kiegészítőkkel érkezik. A Tipo bevezetése alkalmából rendelhető az Opening Edition változat, melyben az 1,4 95 LE motor dolgozik és megannyi extrát tartalmaz. 3.999.999Ft-ért navigációs rendszert 5” érintőképernyővel, bluetooth telefonkihangosítót, tolatóradart, 17” könnyűfém felniket, ESC visszagurulásgátlót, klímaberendezést, kanyarkövető ködlámpákat, tempomatot, eső- és sötétedésérzékelőt, 6 légzsákot és az első-hátsó kartámaszt is jár hozzá.
Reméljük, hogy a Tipo a nagy presztizsű Autobest 2016 díj független nemzetközi zsűrije után a vásárlók tetszését is elnyeri, nekünk tetszett.