FRISS
Vettel 2020 végén elhagyja a Ferrarit (május 12, 2020 8:40 de.)
Hibrid hajtást kap a Lancia Ypsilon (március 9, 2020 8:51 de.)
Videó: az új Fiat 500 (március 4, 2020 6:57 du.)
Az új, tisztán elektromos Fiat 500 (március 4, 2020 5:39 du.)
Érkezik az új elektromos Fiat 500! (március 2, 2020 9:22 du.)

Bemutatkozott a legújabb Dobló Cargo – Minket meggyőzött…

2015-03-26
Comments off
1 490 Views

A 2000-es bemutatkozása óta a Dobló minden ötödik évben megújul, így év eleje óta vártuk az idei modellváltozatot. A várakozás nem volt hiábavaló, a héten 2 napos túra és csapatverseny keretein belül ismerkedhettünk meg a kishaszongépjárművel.

A program

A kétnapos túra kezdőpontja Üllő volt, innen indultak útnak a csapatok összesen 25 autóval. A szervezők Kecskemét környékére szervezték a programot, aminek a témája a Húsvét volt. És mivel a Húsvét a nyuszi és a tojások mellett elsősorban a gyerekekről szól, így első megoldandó feladatként minden csapat meglátogatott egy-egy óvodát, ahová bábszínházat, csokit és élő nyuszit vitt ajándékba a kicsiknek. A látogatás tetőpontja egy báb előadás volt, amit mi adtunk elő. Mi élveztük, bízunk benne, hogy az óvodások is…

Ezt követően elkezdődött az igazi megmérettetés. Különféle játékos versenyekben vehettünk részt, ahol az autóhoz kötött feladatok során tehettük próbára magunkat és a Doblót. Este sem hagytak minket pihenni a szervezők, gokart verseny és különleges fotósorozatok készítésével növelhettük csapatunk pontszámait, másnap reggel pedig szervezett tesztvezetésekben vehettünk részt. Természetesen a különféle próbatételeknek nem volt más célja, minthogy teszteljük az új Dobló Cargot.

Vezetésélmény kishaszongépjármű-módra

Amint elindultunk az Alföldre egyből érezhető volt, hogy az új Doblo lényegesen kényelmesebb, személyautósabb elődjénél. Pár kilométer megtétele után kiderült, hogy valóban dinamikusan vezethető az új modell, a kormányzás, sebességváltás könnyed, a kuplung felengedésénél pedig rásegítést kapunk. Az átdolgozott hajtásláncnak köszönhetően a reakcióidő is optimális. A megtett út alatt úgy tapasztaltuk, hogy tartható a gyártó által megadott (az elődhöz képest 15%-al csökkentett) fogyasztás. Mivel utunk során nem volt igazán teher a Dobloban, így a futómű kicsit feszesnek tűnt, pattogósnak éreztük, de teher alatt ez valószínűleg enyhül. Itt említeném meg, hogy a terhelhetőség is nőtt, ez főleg az újonnan fejlesztett Bi-Link hátsókerék felfüggesztésnek is köszönhető, így a terhelés jobban eloszlik a hátsó tengelyen. Számokban kifejezve ez azt jelenti, hogy az 5,4 köbméteres változat 1005 kilogrammal terhelhető, míg a 3.4 köbméteres rövid tengelytávú Fiat Dobló 750 kilogrammal.

Kényelem

Persze ha az autók kényelméről van szó sokak hajlamosak a személyautók színvonalához igazítani az elvárásaikat, de azzal mindenkinek tisztában kell lennie a vásárlás előtti próba során, hogy a haszongépjármű az haszongépjármű. Útközben a csendes utastér nyerte el elsősorban a tetszésünket. Az ülőfelületek kényelmesek, a térd- és fejterek magasabb emberek számára is szellősek. Problémánk egyedül a két alapülés közé beszorított harmadik férőhellyel volt, oda ugyanis eléggé belóg a középkonzol, de kisebb termetűek valószínűleg viszonylag kényelmesen utazhatnak ott is. Elöl több rekeszt találunk, ahol sok apróbb dolgot tárolhatunk. A nagyobb tárgyakat a jobb oldali ülések alatti rekeszbe tehetjük. A multifunkciós kormány, az 5 colos, érintőképernyős U-Connect rádió és az automata klíma erősen feledtetik, hogy egy haszongépjárműben utazunk. Ez az infotainment rendszer egyébként választható, emellett van egy Bluetooth rádiós, USB csatlakozós kivitel is. A műszerfal is megújult, a kárpitok és alkalmazott műanyagok kifejezetten kellemesek, tetszetősek.

Nem a külső számít?!

Azt kell mondjam, hogy napjainkban igenis számít. És ezt nemcsak én gondolom így, hanem a Fiat formatervezői is, akik tisztában vannak a fogyasztói társadalom elvárásaival. Ma már nemcsak azt támasztjuk követelménynek egy haszongépjárművel szemben, hogy kényelmesen, egyszerűen és praktikusan pakolható legyen, hanem azt is, hogy amiben utazunk, az jól nézzen ki és jól is érezzük magunkat benne. Számomra barátságosabb ez a modell, mint az elődje. A motorháztető és a hűtőmaszk átalakítása, az fényszórók és hátsó lámpák megemelése miatt harmonikusabb az új változat. A másik szembetűnő változtatás, hogy nagyobbak lettek a visszapillantó tükrök, amikbe beleintegrálták az irányjelzőket.

Végül néhány adat

Az új Dobló Cargo kínálata négyféle karosszériatípusból (Cargo, Combi, WorkUp és padlólemezes-alvázas) áll, és a korábbi modellből is ismert többféle válaszfal lehetőséggel rendelhető a raktér és az utastér igény szerinti elválasztására. A motorkínálatban négyféle turbódízel és két benzines erőforrás szerepel, előbbiek teljesítik az Euro 5+ normákat, míg utóbbiak Euro 6-os besorolásúak. Biztonság terén a szériafelszereltség része a menetstabilizáló, az ABS, az elektronikus fékerőelosztó, a kipörgésgátló és a vészfék asszisztens, melyet akár dombsegéd rendszerrel is kiegészíthetünk.

Az új Dobló forgalmazása már elkezdődött, a benzines változat alapára 3,2 millió forint, míg a dízelek 3,5 millió forintnál kezdődnek. Érdemes azonban jól áttanulmányozni az alapfelszereltségi listát, mert néhány -egyébként alapnak gondolt- tétel nincs a Dobloban. Pozitív azonban, hogy az autóhoz hasonlóan az extrák ára is igen kedvező, így még akkor is csak pár száz ezer forinttal lesz drágább az autónk, ha majdnem minden tételre /kiegészítőre szükségünk van.

Az új Doblo Cargo tulajdonságai és kedvező ára valószínűleg kedvezően fognak hatni az eladásokra, ami segítheti a Fiat Professionalt abban, hogy továbbra is megtartsák, valamint erősítsék pozíciójukat a kishaszongépjármű szegmensben.