FRISS
Vettel 2020 végén elhagyja a Ferrarit (május 12, 2020 8:40 de.)
Hibrid hajtást kap a Lancia Ypsilon (március 9, 2020 8:51 de.)
Videó: az új Fiat 500 (március 4, 2020 6:57 du.)
Az új, tisztán elektromos Fiat 500 (március 4, 2020 5:39 du.)
Érkezik az új elektromos Fiat 500! (március 2, 2020 9:22 du.)

Bemutatkozott az új Fiat Ducato

2014-06-11
Comments off
1 750 Views

Hazánkba is megérkezett Európa legnépszerűbb 3,5 tonna alatti haszongépjárművének legújabb változata. A hatodik generációs Ducato új külsővel, magasabb felszereltséggel, többféle karosszériaváltozatban próbálja meg továbbvinni elődei sikereit.

2,6 millió Ducato

A Ducato története 1981-ben kezdődött. Ekkor gördült le a gyártósorról az első példány, mely szimpla- és duplakabinos, valamint furgon kivitelben volt kapható. A benzinmotorok a PSA konszern egységei voltak, a dízeleket pedig a Fiat és az Iveco szállította. 1991-től már összkerékhajtással is megvásárolható volt Ducato.

A második generáció 1994-ben érkezett, a már ismert név mögé a Fiat egy teljesen új modellt fejlesztett ki. A 2002-es frissítés alkalmával jelentek meg a közös nyomócsöves dízelmotorok a modellcsaládban, a típus 2003-ban az Év haszongépjárműve címet is elnyerte. A következő Ducato 2006-ban mutatkozott be. A karosszéria jelentősen eltért az előző generációétól, lámpái magasra kerültek, egyre több kényelmi berendezést találunk a fülkében.

A gyártás kezdete óta értékesített 2,6 millió Ducato pontosan mutatja a modell népszerűségét. A különböző méretek és felépítmények között válogatva minden gazdasági szereplő megtalálja a számára legmegfelelőbb haszongépjárművet. Még a speciális kivitelű változatok – lakóautó, mentőautó, kisbusz – is jelentős számban találnak gazdára Európa-szerte. A Ducato jelenleg a legnépszerűbb modell az öreg kontinensen a 3,5 tonna alatti haszongépjárművek kategóriájában. A Magyarországon is népszerű Fiat Ducato történetében idén újabb fejezet nyílik, hisz megérkezett a hatodik generáció.

Spártai sisak

A típus fejlesztésére 700 millió eurót költött a Fiat, ez 6000 munkaórát és több, mint 10 millió tesztkilométert jelent a gyakorlatban. A fáradozásoknak meg is lett az eredménye: a Fiat 50 százalékos élettartam-növekedést ígér, ami egy haszongépjármű vásárlónak talán a legfontosabb szempont.

Az új Ducato tömege az előző generációhoz képest 20 százalékkal csökkent, de a kompozit felfüggesztés használatával további 15 százalék faragható le az önsúlyból. Négyféle hosszal és háromféle magassággal, összesen nyolcféle raktérkapacitással (8-17 köbméter) rendelhető a hatodik generációs Ducato. A motorpalettát a 115 lóerős 2,0 literes, a 130 vagy 150 lóerő teljesítményű 2,3 literes és a 180 lóerős 3,0 literes MultiJet II dízelmotorok alkotják. Ezekhez öt- vagy hatfokozatú kézi váltó kérhető, a nagyobb lökettérfogatú motorokhoz a ComfortMatic automata is elérhető. A hazai importőr jövő év elejére ígéri a CNG motorok érkezését, mely már az Euro6-os környezetvédelmi normáknak is eleget tesz. A bemutatón kiemelték, hogy javítottak a fékrendszeren, a pedálkopást és a zajszintet is drasztikusan csökkentették. Az előző generációnál sok kellemetlenséget okozott a motortérbe befolyó esővíz, ezt a gyermekbetegséget is orvosolták a Fiat mérnökei.

A Ducato egyik jellegzetes eleme a négy darabból álló lökhárító, mely a kisebb sérülések javításánál kifejezetten praktikus, hisz nem kell az egész elemet cserélni. A formatervhez a spártai sisak adott ihletet a szakembereknek, ez legszembetűnőbben az elnyújtott lámpatesteken figyelhető meg.

A háromszemélyes utastérben kényelmes üléseket és praktikus tárolórekeszeket találunk. A középkonzolon kihajtható jegyzettartó is van, melynek helyét hamarosan tablettartó konzol veszi át. Az ergonomikus műszerfal, a multifunkciós kormány, a tolatókamera és a középkonzolba épített 5 colos képernyő már-már személyautós hatást kelt.

Úton

A rövid tesztút során megbizonyosodhattunk a Ducato kiváló zajszigetelésről és a silányabb utakon való stabilitásról is. Zörgésnek, kopogásnak nyoma sincs, a felhasznált anyagok és az összerakás minősége sem hagy kivetnivalót maga után. A hatalmas tükrök segítségével könnyen lehet tájékozódni a forgalomban és jól jönnek a szűk helyekre való parkolásnál is. A kipróbált Ducatoban közlekedési tábla felismerő rendszer is volt, ez a műszerfalon mutatja az utolsó úton látott táblát és ha kell, figyelmeztet a sebességtúllépésre is.

A Fiat továbbra is nagy hangsúlyt fektet a biztonságra. Minden kivitelnél alapfelszereltség a menetstabilizáló elektronika, mely borulást megelőző rendszert, a terhelésfüggő szabályozást, a visszagurulás-gátlót, a kipörgés gátlót és az elektronikus fékerőelosztó rendszert is tartalmaz.

Az új Ducato alapára nettó 5 millió Forint, ezért egy jól használható, alacsony fogyasztású és fenntartás költségű, stílusos haszongépjárművet kapunk, mely személyautós vezetési élményt és kényelmes munkakörnyezetet garantál.