FRISS
Vettel 2020 végén elhagyja a Ferrarit (május 12, 2020 8:40 de.)
Hibrid hajtást kap a Lancia Ypsilon (március 9, 2020 8:51 de.)
Videó: az új Fiat 500 (március 4, 2020 6:57 du.)
Az új, tisztán elektromos Fiat 500 (március 4, 2020 5:39 du.)
Érkezik az új elektromos Fiat 500! (március 2, 2020 9:22 du.)

Bővült a Fiat 500 motorpalettája

2015-11-20
Comments off
789 Views

A Fiat néhány hónapja mutatta be a ráncfelvarráson átesett Fiat 500-t, most pedig a retró kisautó motorpalettája bővült. A második generációs Multijet technológiával felvértezett, 1,3 literes turbódízel motor mától rendelhető hazánkban is. Az új Fiat 500 az egyetlen olyan típus a méretosztályban, amely turbódízel motorral is megvásárolható: a 95 lóerős 1.3 Multijet II igen kedvező ár/alapfelszereltség arányt és rendkívül alacsony üzemben tartási költségeket kínál. Az új motor az FCA motorfejlesztő kompetenciájának büszkesége: anélkül kínál alacsony üzemanyag-fogyasztást és kedvező üzemben tartási költségeket, hogy a legkisebb kompromisszumot követelné a kényelem vagy a vezetési élmény terén. Az erőforrás 3750/perc fordulatszámon adja le 95 LE maximális teljesítményét, a modell végsebessége 180 km/óra, álló helyzetből 10,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A változó geometriájú turbófeltöltőnek köszönhetően a motor már alacsony fordulatszámon tekintélyes forgatónyomatékot biztosít: mindössze 1250/percnél 170 Nm áll a vezető rendelkezésére, míg a maximális 200 Nm 1500/percnél jelentkezik, ami kiváló rugalmasságot és élvezetes vezethetőséget eredményez. Az új motor teljesíti az Euro6-os károsanyag-kibocsátási normát, a szabványos tesztciklus szerint mért, vegyes üzemű átlagos üzemanyag-fogyasztása 3,4 liter/100 km, a CO2-kibocsátás pedig mindössze 89 g/km.
Az 1,3 literes Multijet II dízelmotor lelke az a harmadik generációs, közös nyomócsöves üzemanyag-befecskendező rendszer a legfejlettebb megoldás a nagy üzemi nyomású (1600 bar) befecskendezés szabályozására, függetlenül a motorfordulatszámtól és a befecskendezett üzemanyag mennyiségétől. A motor képes minimális mennyiségű üzemanyag külön befecskendezése (előbefecskendezés) révén csökkenteni a zaj- és emissziós szintet, majd a fő befecskendezés során optimalizált mennyiségű üzemanyagot juttatni az utastérbe, és ezzel a vezető által megkövetelt teljesítményt mindenkori finom, harmonikus működés mellett biztosítani.