100 éve született Carlo Abarth
2008. 11. 18., Kedd, 08:52
A sikeres versenyző és mérnök, Karl Abarth november 15-én látta meg a napvilágot Bécsben. Olaszorságba költözve az Abarth márka és a Fiat tuning részlegének alapítójaként a hétköznapi ember számára is elérhetővé tette a sportos vezetés élményét. Carlo Abarth idén lenne száz éves.

Nyomtatható verzióKüldje el ismerősének!
1. oldal
A versenyző

Az osztrák születésű Karl már fiatal korában (1925-27) dolgozott Olaszországban a Castagna-nál, ahol motorkerékpárok és biciklik vázát tervezte. Ausztriába visszatérve 1927 és 1934 között a Motor Thun-nál és a Joseph Opawsky-nél helyezkedett el, miközben 1928. július 29-én megnyerte élete első motorversenyét egy James Cycle-n Salzburgban. 1934-ben telepedett le végleg Olaszországban, ekkor a nevét is megváltoztatta a sokkal olaszosabban hangzó Carlo-ra. Letelepedése után nem sokkal találkozott Ferdinand Porsche vejével, Anton Piech-el és elvette feleségül a titkárnőjét. A Porsche családdal élete végéig igen jó kapcsoltban maradt. Abarth-re jellemző, hogy magánéletét a nyilvánosság teljes kizárásával élte, másoknak csak a munkájába engedett betekintést.

Carlo Abarth (1971)

Az elkövetkezendő években ötször volt Európa bajnok, miközben mérnöki munkáját is tovább folytatta. Egy Linzben történt súlyos baleset után abbahagyta egy időre a versenyzést, de a motoroktól nem tudott elszakadni. Tervezett egy oldalkocsis motorkerékpárt, amivel az Orient Express 1300 km-es útvonalán készült végigmenni Bécstől Ostendig, persze a vonat hivatalos menetidejénél gyorsabban. Az első kísérlet sikertelen volt, Abarth és a társául szegődött Martin Schneeweiss pár perccel túllépték a huszonnégy órás limitet. Carlo nem adta fel, 1934. április 20-án a távot visszafelé teljesítve 20 perccel megelőzték a kor legmodernebb vasútját.

Felépülése után újra motorra ült, egy újabb baleset után azonban majd egy évig kórházban volt, így kénytelen volt végleg feladni versenyzői karrierjét. Innentől kezdve foglalkozott a motorok helyett inkább autókkal, miközben Meranoba költözött, ahonnan a családja eredetileg származott.

Carlo Abarth egy késői fotója

1943-ban Abarth a barátja, Ferry Porsche segítségével bekerült a Cisitalia-hoz (Compagnia Industriale Sportiva Italia), ahol ő lett a cég versenyigazgatója. Az első autó, ami itt készült el a nem túl sikeres Tipo 360 F1 prototípus volt (Porsche 360). A Cisitalia projekt akkor ért véget, amikor a cég alapítója Piero Dusio Argentínába költözött 1949-ben.


következő oldal »

A versenyző



2014. 04. 18. Péntek,   Andrea, Ilma
Legyen a kezdőlapom,  Kedvencek közé
 Tagdoboz

Felhasználónév:
Jelszó:


elfelejtettem a jelszavam»
 Szavazás
Maserati dízelmotorral?

szentségtörés
ez most vicc, ugye?
azzal is elfogadnám
épp ideje volt

 Kapcsolódó cikkek

José Froilán González 1922-2013José Froilán González 1922-2013
Június 15-én, 90 évesen elhunyt José Froilán González. Az argentin pilóta szerezte meg 1951-ben a Brit nagydíjon a Ferrari első Forma-1-es győzelmét. González a Forma-1-ben 26 futamgyőzelmet tudhat magáénak, utoljára 1960-ban, Argentínában állt rajthoz.
RUSHRUSH
Niki Lauda és James Hunt legendás barátságát és az 1976-os világbajnoki címért folytatott küzdelmük történetét megelevenítő film jövőre kerül a mozikba. A kritikusok és a rajongók már most az egyik legjobb ilyen témájú alkotásként tartják számon Ron Howard filmjét.
Marco Simoncelli 1987-2011Marco Simoncelli 1987-2011
A MotoGP idei szezonja sem múlt el tragédia nélkül. A Maláj Nagydíj második körében halálos balesetet szenvedett a jövő nagy tehetségének tartott Marco Simoncelli. A 250-es géposztályban 2008-ban világbajnok címet szerzett olasz fiatalemberre emlékezünk.
Elio Zagato 1921-2009Elio Zagato 1921-2009
Nemrég távozott közülünk a híres olasz autótervező, Dr. Elio Zagato. A vállalkozó és tervező több kiváló olasz autó megálmodója. Egyszerre testesítette meg a tökéletes stílust, eleganciát, valamint a Dolce Vita életérzést képviselő olasz úriembert. Személyiségének ezen jellemvonásait az általa tervezett autókra is átültette.
Jean TodtJean Todt
Jean Todt 1993-tól a Scuderia Ferrari vezetője, 2006-tól a  Ferrari vezérigazgatója volt. Montezemolo visszatérésével felállt a vezetői székből, azonban mint tanácsadó továbbra is a sportkocsikat gyártó cég közelében maradt. Nem véletlenül nem engedték messzire. Pár nappal ezelőtt azonban végleg elköszönt az olasz gyártól.

 Partnereink

Idea-NET


Jogi Nyilatkozat
::
Médiaajánlat
::
Kapcsolat
::