Bemutatkozott az új Fiat Panda
2012. 03. 02., Péntek, 18:27
31 éves sikertörténetet folytat tovább a Fiat az új Pandával. 6,4 millió darab eladott autó után mutatták be a harmadik generációt, melynek egyetlen dolga lesz: folytatni elődei sikerét és tovább öregbíteni a márka hírnevét a városi kisautók körében.

Nyomtatható verzióKüldje el ismerősének!
1. oldal
A körítés

A Fiat itthon is bemutatta az új Pandát. A Millenárison megrendezett eseményhez a Lakástrend kiállítás adta a díszletet, így nem csak az olasz autótervezők ügyességét csodálhattuk meg testközelből, hanem a hazai és közép-európai kortárs design krémje is bemutatkozott. A figyelemreméltó nemzetközi formatervezés újdonságai mellett, a hazai divattervezők, iparművészek, építészek alkotásaiból rendezett tárlaton betekintést kaptunk a magyar műhelyek munkájába is. Sőt, a Lakástrend már tizenegy éve elválaszthatatlan részeként megrendezésre kerülő madeinhungary tárlaton hazai formatervezők és iparművészek által készített, a lakáskultúra tárgykörébe tartozó egyedi és kisszériában gyártható bútorokat, kiegészítőket, tárgyakat és lakástextíliákat is megcsodálhattuk.

A Panda hazai bevezetésének alkalmából a Fiat és a Lakástrend közösen hirdette meg a „PandArt” elnevezésű kreatív bajnokságát. A felhívás célja egy hazai és nemzetközi szinten egyaránt piacképes, művészeti értékkel bíró trendi kreatív létrehozása egy új Fiat Pandára, amely hozzájárul a kortárs művészet terjesztéséhez, a hazai vizuális kultúra fejlesztéséhez, egyidejűleg mosolyt és jókedvet csal az emberek arcára.

A felhívásra 80 pályázó jelentkezett, a szakmai zsűri díját Agócs Zoltán képeken látható pályaműve nyerte el. A szakmai zsűri ezzel egy időben kiválasztotta a további tíz legjobb pályamunkát, melyek közül a közönségdíjat Fischer Balázs kapta. A díjátadásra speciális, a Millenárius UFO-jában megtartott bemutató után került sor.



A Panda 1980 óta van az európai piacon, az első generáció volt az, amely megalapozta a típus sikertörténetét. A Fiat négy évnyi kutatás után állt elő új modelljével az 1980-as Genfi Autószalonon, mely egyszerű, ugyanakkor forradalmi megoldásaival azonnal a közönség kedvence lett. A modellkínálat három év gyártás után egy vászontetős és egy összkerékhajtású modellel bővült, 1984-ben pedig már az egymilliomodik Panda gördült le a gyártósorról.

1986-ban érkezik a második széria, mely külsőleg alig változott, viszont modern FIRE motorjainak (769 cm3 – 34 LE, 999cm3 – 45 LE) és új dízel erőforrásának köszönhetően továbbra is a vásárlók kedvence volt. A következő két év alatt a Fiat már túl volt a kétmillió legyártott Pandán, 1990-ben pedig bemutatta elektromos hajtású változatát az Elettrát. A kocka Panda egészen 2003-ig volt gyártásban, de több mint két évtized után a Fiatnak is váltani kellett és az év végén meg is érkezett a második generáció, mely a következő évben elnyeri a megtisztelő Év Autója címet. Az új formai trendeket követve a Fiat egy elődjénél nagyobb, ötajtós modellt dobott piacra, mely igazi slágermodell lett. A Fiat meglovagolta a népszerűséget és folyamatosan bővítette a modellcsaládot, így hamarosan mindenki megtalálhatta a számára testhezálló Pandát. (Személyes kedvencem a Cross volt, melyről itt olvashat részletesen.) 6,4 millió eladott Panda után a modellváltásra a tavalyi évben szánta le magát a Fiat, a harmadik generáció világpremierjét a 2011-es Frankfurti Autószalonon tartották, mely most érkezett hazánkba.


következő oldal »

A körítés



2015. 08. 30. Vasárnap,   Rózsa
Legyen a kezdőlapom,  Kedvencek közé
 Szavazás
Önnek tetszik az új Alfa Romeo Giulia?

igen, nagyon eltalálták a formáját
igen, de nem maradéktalanul
fogalmam sincs, élőben kellene látni
nem vagyok elragadtatva
nem, sokkal jobbra számítottam

 Kapcsolódó cikkek

Születésnapi ajándék: Alfa Romeo Giulia QV Születésnapi ajándék: Alfa Romeo Giulia QV
A Milánóhoz közeli Arese városában debütált a Giulia, melynek a legendás Quadrifoglio Verde változatát mutatták meg először. Az Alfa Romeo múzeumban megtartott különleges eseményen a márka alapításának 105. évfordulóját is ünnepelték.
Bemutatkozott a Fiat AEgeaBemutatkozott a Fiat AEgea
A Fiat az Isztanbuli Autókiállításon tartotta új kompakt szedánjának világpremierjét. A kezdetektől lépcsőshátú autóként elképzelt új modell a harmonikus, kiegyensúlyozott formavilágot kiemelkedően hatékony helykihasználással társítja.
Bemutatkozott a legújabb Dobló Cargo - Minket meggyőzöttBemutatkozott a legújabb Dobló Cargo - Minket meggyőzött
A 2000-es bemutatkozása óta a Dobló minden ötödik évben megújul, így év eleje óta vártuk az idei modellváltozatot. A várakozás nem volt hiábavaló, a héten 2 napos túra és csapatverseny keretein belül ismerkedhettünk meg a kishaszongépjárművel.
Magyarországon a Fiat 500XMagyarországon a Fiat 500X
Mi történik, ha egy olasz retró kisautó génállományát beoltják egy crossover koncepcióba? Nos, megszületik az a kompakt crossover, melyért rajonganak a nők, elismerően csettintenek a férfiak és még az aszfaltozott útról is letérhetünk vele.
488 GTB - az új középmotoros Ferrari488 GTB - az új középmotoros Ferrari
Maranellóban bemutatták a 458 Italia továbbfejlesztett változatát, mely a szokásoknak megfelelően új nevet kapott. A turbómotor használata a menetteljesítmény mellett a károsanyag-kibocsátásra is jó hatással volt.

 Partnereink

Idea-NET


Jogi Nyilatkozat
::
Médiaajánlat
::
Kapcsolat
::