Marco Simoncelli 1987-2011
2011. 11. 15., Kedd, 08:18
A MotoGP idei szezonja sem múlt el tragédia nélkül. A Maláj Nagydíj második körében halálos balesetet szenvedett a jövő nagy tehetségének tartott Marco Simoncelli. A 250-es géposztályban 2008-ban világbajnok címet szerzett olasz fiatalemberre emlékezünk.

Nyomtatható verzióKüldje el ismerősének!
1. oldal
SuperSic

Marco Simoncelli 1987. január 20-án született az olaszországi Cattalica-ban. Ahogy sok fiatal, ő is a minimotorozással kezdte karrierjét hét évesen. Az ezredfordulóra már kétszeres bajnok volt ebben a kategóriában, így 2001-re – tizennégy évesen - leszerződött az olasz 125-ös bajnokságba. A sikerek ott sem maradtak el, aztán 2002-ben nemzetközi szinten is letette névjegyét, amikor újoncként megnyerte az Európa-bajnokságot. Ezután már nem volt megállás, a MotoGP 125 köbcentiméteres géposztályában szereplő Matteoni Racing szerződtette, ahol egy Aprilia nyergében húzhatta a gázt. Mindössze 17 éves volt, amikor első futamgyőzelmét aratta a Spanyol Nagydíjon. Marco folyamatosan fejlődött, a következő évben újra megnyerte a spanyol versenyt és még öt dobogós helyezést szerzett, de a világbajnoki cím még távolinak tűnt.



Simoncelli nem horgonyzott le a nyolcadlitereseknél, magasabb géposztályba lépett. 2006-ban már a 250-esek között körözött. A Gilera csapatába került, amely motorral első két évében a hatodik helynél előrébb nem végzett és mindkétszer tizedik lett összesítésben. A fiatal olasz pilóta legnagyobb sikerét 2008-ban érte el. Simoncelli és a Gilera összeért, abban az évben hat nagydíjgyőzelmet aratott és egy futammal a sorozat vége előtt megnyerte a bajnokságot. Teljesítményét jól jellemzi az a tény, hogy az idényben csak négy versenyen nem állhatott dobogóra. Magassága ellenére a szakemberek már ekkor a jövő nagy tehetségének tartották, szélvészgyors volt és agresszív, ezért sok bukás és ütközés jellemezte versenyzését. 2009-ban címvédésre készült, de egy szezon előtti bukás miatt ki kellett hagynia az évadnyitó futamot és a következő versenyekre is sérülten érkezett. Bár ebben az évben is hat nagydíjat nyert, de kiesései miatt meg kellett elégednie az összetettben a harmadik hellyel.



2010-ben érkezett a királykategóriába, a Gresini Racing csapathoz. A bukások sajnos elmaradhatatlanok voltak Simoncelli életében. Egy sepangi teszten két alkalommal is bukott, megsérült a sisakja, de ahogy eddig is, megúszta kisebb sérülésekkel az incidenst. Az évet a középmezőnyben töltötte, legjobbja a Portugáliában megszerzett negyedik hely volt. Az idei évet biztató eredményekkel kezdte, két pole pozíciót is szerzett és Jerezben az első helyről esett ki, ugyanakkor több versenyzőtársával is összekülönbözött. Lorenzo-val többször is összeakadt a pályán, Pedrosa pedig kulcscsontját törte ütközésük után, utóbbiért meg is bünteték a versenybírók. Ötödik-hatodik helyeken ért célba, majd a Cseh Nagydíjon megszerezte első dobogós helyezését, harmadik lett.



Simoncelli 2011. október 23-án a Maláj Nagydíj második körében elcsúszott. Az első pillanatban egyszerű kicsúszásnak tűnő esemény sajnos tragédiába torkollott. Simoncelli előbb lesodródott a pályáról, de a következő pillanatban újra az ideális ívre került. A mögötte érkező Colin Edwards és Valentino Rossi nem tudták elkerülni az ütközést. Simoncelli sisakja leesett és tehetetlenül feküdt az aszfalton. A versenyt megszakították. Simoncelli életéért majd egy óráig küzdöttek az orvosok a pálya mellett felállított kórházban, de olyan súlyos mellkasi, fej- és nyaksérüléseket szenvedett, hogy nem tudták megmenteni. Halálhírét nem sokkal öt óra előtt jelentették be hivatalosan. A jövő nagytehetségének tartott, mindig vidám motorost október 27-én helyezték örök nyugalomra Corianóban. Búcsúztatására több ezer ember érkezett.



Marco Simoncelli
1987-2011


SuperSic



2014. 04. 17. Csütörtök,   Rudolf
Legyen a kezdőlapom,  Kedvencek közé
 Tagdoboz

Felhasználónév:
Jelszó:


elfelejtettem a jelszavam»
 Szavazás
Maserati dízelmotorral?

szentségtörés
ez most vicc, ugye?
azzal is elfogadnám
épp ideje volt

 Kapcsolódó cikkek

José Froilán González 1922-2013José Froilán González 1922-2013
Június 15-én, 90 évesen elhunyt José Froilán González. Az argentin pilóta szerezte meg 1951-ben a Brit nagydíjon a Ferrari első Forma-1-es győzelmét. González a Forma-1-ben 26 futamgyőzelmet tudhat magáénak, utoljára 1960-ban, Argentínában állt rajthoz.
RUSHRUSH
Niki Lauda és James Hunt legendás barátságát és az 1976-os világbajnoki címért folytatott küzdelmük történetét megelevenítő film jövőre kerül a mozikba. A kritikusok és a rajongók már most az egyik legjobb ilyen témájú alkotásként tartják számon Ron Howard filmjét.
Elio Zagato 1921-2009Elio Zagato 1921-2009
Nemrég távozott közülünk a híres olasz autótervező, Dr. Elio Zagato. A vállalkozó és tervező több kiváló olasz autó megálmodója. Egyszerre testesítette meg a tökéletes stílust, eleganciát, valamint a Dolce Vita életérzést képviselő olasz úriembert. Személyiségének ezen jellemvonásait az általa tervezett autókra is átültette.
Jean TodtJean Todt
Jean Todt 1993-tól a Scuderia Ferrari vezetője, 2006-tól a  Ferrari vezérigazgatója volt. Montezemolo visszatérésével felállt a vezetői székből, azonban mint tanácsadó továbbra is a sportkocsikat gyártó cég közelében maradt. Nem véletlenül nem engedték messzire. Pár nappal ezelőtt azonban végleg elköszönt az olasz gyártól.
100 éve született Carlo Abarth100 éve született Carlo Abarth
A sikeres versenyző és mérnök, Karl Abarth november 15-én látta meg a napvilágot Bécsben. Olaszorságba költözve az Abarth márka és a Fiat tuning részlegének alapítójaként a hétköznapi ember számára is elérhetővé tette a sportos vezetés élményét. Carlo Abarth idén lenne száz éves.

 Partnereink

Idea-NET


Jogi Nyilatkozat
::
Médiaajánlat
::
Kapcsolat
::