Marco Simoncelli 1987-2011
2011. 11. 15., Kedd, 08:18
A MotoGP idei szezonja sem múlt el tragédia nélkül. A Maláj Nagydíj második körében halálos balesetet szenvedett a jövő nagy tehetségének tartott Marco Simoncelli. A 250-es géposztályban 2008-ban világbajnok címet szerzett olasz fiatalemberre emlékezünk.

Nyomtatható verzióKüldje el ismerősének!
1. oldal
SuperSic

Marco Simoncelli 1987. január 20-án született az olaszországi Cattalica-ban. Ahogy sok fiatal, ő is a minimotorozással kezdte karrierjét hét évesen. Az ezredfordulóra már kétszeres bajnok volt ebben a kategóriában, így 2001-re – tizennégy évesen - leszerződött az olasz 125-ös bajnokságba. A sikerek ott sem maradtak el, aztán 2002-ben nemzetközi szinten is letette névjegyét, amikor újoncként megnyerte az Európa-bajnokságot. Ezután már nem volt megállás, a MotoGP 125 köbcentiméteres géposztályában szereplő Matteoni Racing szerződtette, ahol egy Aprilia nyergében húzhatta a gázt. Mindössze 17 éves volt, amikor első futamgyőzelmét aratta a Spanyol Nagydíjon. Marco folyamatosan fejlődött, a következő évben újra megnyerte a spanyol versenyt és még öt dobogós helyezést szerzett, de a világbajnoki cím még távolinak tűnt.



Simoncelli nem horgonyzott le a nyolcadlitereseknél, magasabb géposztályba lépett. 2006-ban már a 250-esek között körözött. A Gilera csapatába került, amely motorral első két évében a hatodik helynél előrébb nem végzett és mindkétszer tizedik lett összesítésben. A fiatal olasz pilóta legnagyobb sikerét 2008-ban érte el. Simoncelli és a Gilera összeért, abban az évben hat nagydíjgyőzelmet aratott és egy futammal a sorozat vége előtt megnyerte a bajnokságot. Teljesítményét jól jellemzi az a tény, hogy az idényben csak négy versenyen nem állhatott dobogóra. Magassága ellenére a szakemberek már ekkor a jövő nagy tehetségének tartották, szélvészgyors volt és agresszív, ezért sok bukás és ütközés jellemezte versenyzését. 2009-ban címvédésre készült, de egy szezon előtti bukás miatt ki kellett hagynia az évadnyitó futamot és a következő versenyekre is sérülten érkezett. Bár ebben az évben is hat nagydíjat nyert, de kiesései miatt meg kellett elégednie az összetettben a harmadik hellyel.



2010-ben érkezett a királykategóriába, a Gresini Racing csapathoz. A bukások sajnos elmaradhatatlanok voltak Simoncelli életében. Egy sepangi teszten két alkalommal is bukott, megsérült a sisakja, de ahogy eddig is, megúszta kisebb sérülésekkel az incidenst. Az évet a középmezőnyben töltötte, legjobbja a Portugáliában megszerzett negyedik hely volt. Az idei évet biztató eredményekkel kezdte, két pole pozíciót is szerzett és Jerezben az első helyről esett ki, ugyanakkor több versenyzőtársával is összekülönbözött. Lorenzo-val többször is összeakadt a pályán, Pedrosa pedig kulcscsontját törte ütközésük után, utóbbiért meg is bünteték a versenybírók. Ötödik-hatodik helyeken ért célba, majd a Cseh Nagydíjon megszerezte első dobogós helyezését, harmadik lett.



Simoncelli 2011. október 23-án a Maláj Nagydíj második körében elcsúszott. Az első pillanatban egyszerű kicsúszásnak tűnő esemény sajnos tragédiába torkollott. Simoncelli előbb lesodródott a pályáról, de a következő pillanatban újra az ideális ívre került. A mögötte érkező Colin Edwards és Valentino Rossi nem tudták elkerülni az ütközést. Simoncelli sisakja leesett és tehetetlenül feküdt az aszfalton. A versenyt megszakították. Simoncelli életéért majd egy óráig küzdöttek az orvosok a pálya mellett felállított kórházban, de olyan súlyos mellkasi, fej- és nyaksérüléseket szenvedett, hogy nem tudták megmenteni. Halálhírét nem sokkal öt óra előtt jelentették be hivatalosan. A jövő nagytehetségének tartott, mindig vidám motorost október 27-én helyezték örök nyugalomra Corianóban. Búcsúztatására több ezer ember érkezett.



Marco Simoncelli
1987-2011


SuperSic



2014. 07. 24. Csütörtök,   Kinga, Kincső
Legyen a kezdőlapom,  Kedvencek közé
 Tagdoboz

Felhasználónév:
Jelszó:


elfelejtettem a jelszavam»
 Szavazás
Maserati dízelmotorral?

szentségtörés
ez most vicc, ugye?
azzal is elfogadnám
épp ideje volt

 Kapcsolódó cikkek

20 éve veszítette életét Senna és Ratzenberger20 éve veszítette életét Senna és Ratzenberger
20 éve, 1994. május 1-jén veszítette életét Imolában a Forma-1 sokak szerint legtehetségesebb pilótája, Ayrton Senna. A megemlékezésen a Ferrari pilótái is részt vettek. Az Enzo e Dino Ferrari pályán a Tamburello kanyarnál tartottak megemlékezést a Scuderia Ferrari képviselői.
José Froilán González 1922-2013José Froilán González 1922-2013
Június 15-én, 90 évesen elhunyt José Froilán González. Az argentin pilóta szerezte meg 1951-ben a Brit nagydíjon a Ferrari első Forma-1-es győzelmét. González a Forma-1-ben 26 futamgyőzelmet tudhat magáénak, utoljára 1960-ban, Argentínában állt rajthoz.
RUSHRUSH
Niki Lauda és James Hunt legendás barátságát és az 1976-os világbajnoki címért folytatott küzdelmük történetét megelevenítő film jövőre kerül a mozikba. A kritikusok és a rajongók már most az egyik legjobb ilyen témájú alkotásként tartják számon Ron Howard filmjét.
Elio Zagato 1921-2009Elio Zagato 1921-2009
Nemrég távozott közülünk a híres olasz autótervező, Dr. Elio Zagato. A vállalkozó és tervező több kiváló olasz autó megálmodója. Egyszerre testesítette meg a tökéletes stílust, eleganciát, valamint a Dolce Vita életérzést képviselő olasz úriembert. Személyiségének ezen jellemvonásait az általa tervezett autókra is átültette.
Jean TodtJean Todt
Jean Todt 1993-tól a Scuderia Ferrari vezetője, 2006-tól a  Ferrari vezérigazgatója volt. Montezemolo visszatérésével felállt a vezetői székből, azonban mint tanácsadó továbbra is a sportkocsikat gyártó cég közelében maradt. Nem véletlenül nem engedték messzire. Pár nappal ezelőtt azonban végleg elköszönt az olasz gyártól.

 Partnereink

Idea-NET


Jogi Nyilatkozat
::
Médiaajánlat
::
Kapcsolat
::