Off-road/On-road – Jeep teszt
2012. 01. 10., Kedd, 13:17
Rendhagyó sajtótájékoztatóra invitált minket a Fiat Magyarország, ahol a nemrég a fennhatóságuk alá került Jeep modelleket próbálhattuk ki változatos körülmények között.

Nyomtatható verzióKüldje el ismerősének!
1. oldal
Jeep teszt

Hangulatos helyen, a Sólyomfészek étteremben vártak minket a szervezők, hogy egy közös teszten mutassák be az amerikai márka autóit. Az már megérkezésünkkor látszott, hogy nem fogunk unatkozni. Az étterem parkolója tele volt tesztautóval, ami egy sajtótájékoztatón garantálja a változatosságot.  Eligazítás után a sajtó munkatársait három csoportba osztották, akik más-más programmal kezdték el a napot.

Akkor most lemegyünk

Én az off-road csapat tagjaként helyet foglaltam egy Jeep Grand Cherokee-ban, ami nem sokkal később a piliscsévi motokrossz pálya felé vette az irányt. A szervezők bölcs előrelátásáról tanúskodott a Jeep feliratú papír(hányó)zacskók elhelyezése a hatalmas terepjáró rekeszeiben, amikre szerencsére nálunk végül nem volt szükség.

Papír(hányó)zacskók a hálóban

A teszt egy országúti szakasszal kezdődött, ahol a Cherokee-k konvojban haladtak a motokrossz pálya felé. Ezen a szakaszon nem én vezettem, így volt időm alaposan szemügyre venni az amerikaiak által kedvelt terepjárót. A tiszteletet parancsoló szögletes karosszéria többször is megújult a típus történelme során, ennek ellenére megtartotta jellegzetes formáit, így bárki azonnal felismerheti azt. Sokan prémium kategóriás utcai autónak veszik a Cherokee-t, hisz a nagy láb- és fejtér, a hatalmas üvegtető, az anyagválasztás és a rengeteg extra hamar feledteti, hogy egy terepjáróban ülünk.

Vizesárok, sár - ez sem okozott gondot a Cherokeenak

A Cherokee már elsőre egy jól összerakott autó benyomását keltette, amit később, a pályán is bizonyított. Az amerikai ízlésvilághoz közelebb álló beltérben keményebb terepen sem hallatszott semmiféle nyöszörgés. A háromliteres V6-os dízel hangja alig szűrődik be az utastérbe, a kezelőszervek kézre esnek, az ülések kényelmesek – beszállás után azonnal megfelelő a komfortérzet.

Siratófal lefelé a Wranglerben ülve

A változtatható hasmagasságú, légrugós változat könnyebben boldogul terepen, de a Cherokee enélkül is megbirkózik az akadályokkal, legfeljebb jobban oda kell figyelni a nagyobb buckákon. A váltó és a mögötte elhelyezkedő Selec-Terrain kapcsoló is optimális helyre került, így könnyen a terepviszonyoknak megfelelően állíthatjuk be az autót. A Cherokee a pálya könnyebb részén összkerékhajtás nélkül is elboldogult. Teszteltük az oldaldőlést, a fordulékonyságot, majd az összkerékhajtást bekapcsolva a siratófalat is zokszó nélkül megmászta, pedig csak egyszerű utcai gumi volt alatta.

Három keréken a Grand Cherokee

A Cherokee próbája után jött a Wrangler, mely a tesztpálya legnehezebb részeit járta folyamatosan. Sajnos itt csak utasként foglalhattunk helyet az instruktor mellett. Az új Wrangleren is utcai gumik voltak, ami a több évtizede tökéletesített vérbeli terepjárónak a legnehezebb akadályoknál – siratófal, patkó - sem jelentett problémát. Igaz ugyan, hogy ezekkel a gumikkal talán lassabban haladtunk, de egy percig nem volt olyan érzésünk, hogy ez túl nagy kihívás lenne a számára. Van, aki szerint az automata sem igazán terepjáróba való, de biztosíthatok mindenkit, hogy ennek sem éreztük hátrányát. A kisebb-nagyobb akadályokon egyaránt érezhető volt, hogy szakértők programozták a váltót. A teszt végére mindenki meggyőződhetett arról, hogy mind a Cherokee, mind a Wrangler megállja helyét a nehéz terepen, tudásuk a kategóriájuk legjobbjai közé sorolja őket.

A Wrangler itt érzi jól magát

Kapcsolódó galéria:
- Jeep off-road teszt

Kapcsolódó videó:
- Jeep off-road teszt


Jeep teszt



2014. 09. 02. Kedd,   Rebeka, Dorina
Legyen a kezdőlapom,  Kedvencek közé
 Tagdoboz

Felhasználónév:
Jelszó:


elfelejtettem a jelszavam»
 Szavazás
Maserati dízelmotorral?

szentségtörés
ez most vicc, ugye?
azzal is elfogadnám
épp ideje volt

 Kapcsolódó cikkek

Teszt: Fiat Freemont 2.0 Mjet UrbanTeszt: Fiat Freemont 2.0 Mjet Urban
Hatalmas lyukat töm be modellpalettáján a Fiat a Chryslerrel való házasságából született első közös modelljével. A Freemont egy amerikai gyökerekkel rendelkező, igazi nagy családi autó, amihez hasonlót régen dobtak piacra az olaszok.
Egérke Karácsonya – Fiat 500C 0.9 TwinAir Lounge tesztEgérke Karácsonya – Fiat 500C 0.9 TwinAir Lounge teszt
Kedves Olvasó! Engedje meg, hogy bemutassam Egérkét. Egérke nálunk karácsonyozott és igen jól érezte magát. A tél és az ünnep minden örömét megosztotta velünk és mi fájó szívvel engedtük útjára ezt a szimpatikus apróságot, aki már egy hét alatt is családtag lett nálunk.
Régi-új ismerős: Punto EVORégi-új ismerős: Punto EVO
A Punto Evo-val úgy van az ember, mint egy rég nem látott baráttal: ismerős vonások és viselkedés, ugyanakkor mégis más. A hosszú beszélgetések alatt aztán kiderül, hogy mi és hol változott meg, ennek ellenére ugyanúgy kedveled, ugyanolyan jókat beszélgettek...
Teszt: Alfa Romeo Giulietta 2.0 Mjet DistinctiveTeszt: Alfa Romeo Giulietta 2.0 Mjet Distinctive
Sok múlik az Alfa Romeo legújabb alsó-középkategóriás modelljén. A Giulietta lehet a márka megmentője, hisz a 147 utódjaként sokat várnak tőle Milánóban. Már többször találkoztunk a Giuliettával, de hosszabb tesztre ezidáig még nem került sor.
Teszt - Fiat Linea 1,3 MJet EmotionTeszt - Fiat Linea 1,3 MJet Emotion
Ahogy minden évben, idén is ellátogatott stábunk a Genfi Autószalonra, méghozzá egy 1,3 literes turbódízel, Emotion felszereltségű fekete Fiat Lineával. Bár rövid távon már kipróbáltuk az olaszok szedánját, kíváncsian vágtunk neki az 1300 kilométeres távnak, így rendesen telepakolva is volt lehetőségünk tesztelni az autót.

 Partnereink

Idea-NET


Jogi Nyilatkozat
::
Médiaajánlat
::
Kapcsolat
::