Teszt: Fiat Freemont 2.0 Mjet Urban
2011. 08. 14., Vasárnap, 12:28
Hatalmas lyukat töm be modellpalettáján a Fiat a Chryslerrel való házasságából született első közös modelljével. A Freemont egy amerikai gyökerekkel rendelkező, igazi nagy családi autó, amihez hasonlót régen dobtak piacra az olaszok.

Nyomtatható verzióKüldje el ismerősének!
1. oldal
Szokatlan, de mutatós

A Freemont stílusa teljesen eltér attól, amit az elmúlt években a Fiattól megszoktunk. Az utóbbi évek kis és kompakt modelljei után kicsit még szokatlan az ember szemének a hatalmas autón büszkélkedő Fiat logó. A furcsa érzés nem véletlen, hisz ez az autó nem Fiat tervezés, a Dodge Journey átdolgozott változatával van dolgunk. Az olaszok megadták a módját az emblémacserének, új hűtőmaszkot tettek a kocsi orrára és minőségi anyagokkal borították be a kényelmi berendezések és praktikus tárolók arzenálját felvonultató Freemont belsejét, mely így jobban passzol az európai vásárlók igényeihez.

A Freemont nem marad majd észrevétlen a városi forgalomban, és erről nemcsak a karakteres orrkiképzés, hanem a méretei is gondoskodnak: 489 cm hosszú, 188 cm széles, 169 cm magas, tengelytávja 289 cm és szabadidőautóhoz illően magas is. Utóbbihoz hozzájárulnak a 19 colos kerekek és a tetősín is. 

A sárvédőívek szélesítése a lökhárítók és az ajtók alján is folytatódik, mely erősíti az autó izmos hatását. Az emelkedő övvonal a nagyméretű ledes hátsó lámpatesten keresztül, a szögletes élekkel határolt csomagtérajtóba fut. A hátsó ajtók pár fok híján derékszögben nyithatók, mely nagyban megkönnyíti a be- és kiszállást, valamint a gyerekülés berakását.  

A csomagtér hét ülést használva mindössze 120 liter, a maximális befogadóképessége pedig 1461 liter. A lehajtott ülésekkel a csomagtér alja egybefüggő sík felület, oldalt pedig a csomagok rögzítéséhez használt háló beakasztásához találunk karabinereket.

Egyetlen érthetetlen dolgot találtam a Freemontban, mely a 21. században készülő praktikus használatra tervezett autóban egyértelműen rontja az összképet és ez a tanksapka, pontosabban annak nyitása. A nemzetközi bemutatón még egyáltalán nem volt zárható a nyílás, most viszont kaptunk egy kulcsos tanksapkát. Azonban a Freemont kulcsnélküli indítási rendszerében csak vészkulcs van a távirányítóban, így azt minden egyes tankolásnál egy kis reteszt elhúzva ki kell venni. Ezerféle módja van az üzemanyagtöltő nyílás fedelének lezárására, miért nem lehetett egy egyszerűbb, kényelmesebb megoldást találni erre?  



következő oldal »

Szokatlan, de mutatós



2014. 10. 22. Szerda,   Előd
Legyen a kezdőlapom,  Kedvencek közé
Párizsi Autószalon 2014
Párizsi Autókiállítás 2014
 Tagdoboz

Felhasználónév:
Jelszó:


elfelejtettem a jelszavam»
 Szavazás
Maserati dízelmotorral?

szentségtörés
ez most vicc, ugye?
azzal is elfogadnám
épp ideje volt

 Kapcsolódó cikkek

Off-road/On-road – Jeep tesztOff-road/On-road – Jeep teszt
Rendhagyó sajtótájékoztatóra invitált minket a Fiat Magyarország, ahol a nemrég a fennhatóságuk alá került Jeep modelleket próbálhattuk ki változatos körülmények között.
Egérke Karácsonya – Fiat 500C 0.9 TwinAir Lounge tesztEgérke Karácsonya – Fiat 500C 0.9 TwinAir Lounge teszt
Kedves Olvasó! Engedje meg, hogy bemutassam Egérkét. Egérke nálunk karácsonyozott és igen jól érezte magát. A tél és az ünnep minden örömét megosztotta velünk és mi fájó szívvel engedtük útjára ezt a szimpatikus apróságot, aki már egy hét alatt is családtag lett nálunk.
Régi-új ismerős: Punto EVORégi-új ismerős: Punto EVO
A Punto Evo-val úgy van az ember, mint egy rég nem látott baráttal: ismerős vonások és viselkedés, ugyanakkor mégis más. A hosszú beszélgetések alatt aztán kiderül, hogy mi és hol változott meg, ennek ellenére ugyanúgy kedveled, ugyanolyan jókat beszélgettek...
Teszt: Alfa Romeo Giulietta 2.0 Mjet DistinctiveTeszt: Alfa Romeo Giulietta 2.0 Mjet Distinctive
Sok múlik az Alfa Romeo legújabb alsó-középkategóriás modelljén. A Giulietta lehet a márka megmentője, hisz a 147 utódjaként sokat várnak tőle Milánóban. Már többször találkoztunk a Giuliettával, de hosszabb tesztre ezidáig még nem került sor.
Teszt - Fiat Linea 1,3 MJet EmotionTeszt - Fiat Linea 1,3 MJet Emotion
Ahogy minden évben, idén is ellátogatott stábunk a Genfi Autószalonra, méghozzá egy 1,3 literes turbódízel, Emotion felszereltségű fekete Fiat Lineával. Bár rövid távon már kipróbáltuk az olaszok szedánját, kíváncsian vágtunk neki az 1300 kilométeres távnak, így rendesen telepakolva is volt lehetőségünk tesztelni az autót.

 Partnereink

Idea-NET


Jogi Nyilatkozat
::
Médiaajánlat
::
Kapcsolat
::