A Volkswagen dízelbotránya után az amerikai környezetvédelmi hivatal (EPA) a Fiat-Chryslert (FCA) vádolta meg csalással. A hivatal szerint több mint százezer kocsiba építettek be törvényellenesen olyan szoftvert, amely meghamisította a károsanyag-kibocsátási értékeket. Mary Nichols, a szövetségi környezetvédelmi hivatallal együttműködő kaliforniai környezetvédelmi ügynökség (CARB) vezetője úgy fogalmazott, hogy “ismét egy nagy autógyártó döntött úgy, hogy kereskedelmi megfontolásokból semmibe veszi a szabályokat, csakhogy lelepleződött”.
A hivatal szerint a 2014 és 2016 között gyártott Cherokee és a Dodge Ram modellekbe szerelte be a csalást leplező szoftvereket. A Fiat-Chrysler visszautasította a vádakat és közleményben cáfolta a csalást, kihangsúlyozva, hogy mindig és mindenütt betartották az amerikai előírásokat.
Sergio Marchionne, a cég vezérigazgatója rendkívüli sajtóértekezletet tartott amin felháborodásának adott hangot. Kijelentette, hogy az FCA soha nem próbált olyan szoftvert alkalmazni, amellyel csaltak volna, hogy megkerüljék a károsanyag-kibocsátást szabályozó amerikai törvényeket. Marchionne szerint az e helyzet azért alakulhatott ki, mert a vállalat nem bocsátotta az EPA rendelkezésére a beépített szoftver részletes adatait, s tette ezt azért, mert éppen modernizálni készültek a kérdéses programot. A vezérigazgató továbbá nehezményezte, hogy a környezetvédelmi hivatal úgy lépett a nyílvánosság elé, hogy az autógyárat előzetesen nem tájékoztatta.