FRISS
Ferrari SF90 Stradale (május 29, 2019 11:01 de.)
A Renault-val egyesülhet a Fiat-Chrysler (május 27, 2019 7:51 de.)
Raikkonen belépett a 300-as klubba (május 26, 2019 10:27 de.)
Fiat 500X: túl az 500 ezer darabon (május 23, 2019 5:50 du.)
Elhunyt Niki Lauda (május 21, 2019 6:55 de.)

Érdekesen értékel az EuroNCAP

2015-04-22
Comments off
281 Views

Kiváló eredményei ellenre csak négy csillagot kapott az 500X.

Az európai törésteszteket végrehajtó EuroNCAP gyakorlatilag eljutott odáig, hogy a végső eredményt az átlagember felé közvetítő jelölésrendszere nem ad korrekt információt a vizsgált autó valós biztonságáról. A probléma a szervezet pontozási rendszerével van, így előfordulhat, hogy a törésteszten gyengébben teljesítő, de elektronikus berendezésekkel telerakott modell ötcsillagos minősítést kap, míg az utasokat egy balesetben jobban védő autó csak négyet.

A konkrét példaként a Fiat 500X-t (is) lehet említeni, mely a legutóbbi EuroNCAP teszten annak ellenére kapott négy csillagot, hogy 86 százalékos eredményt ért el a passzív biztonsági teszten, 85 százalékot kapott a gyermekvédelemre, 74 százalékot a gyalogosvédelemre. Az utolsó csillag az aktív biztonsági felszerelésekért kapható részeredményen múlt, ez csak 64 százalék lett.

Összehasonlításképpen nézzük meg az ötcsillagos minősítést kapott Renault Espace értékeit: 82 – 89 – 70 – 80 Látható, hogy a jelentős különbséget, az aktív biztonsági berendezések – köztük a még sok esetben kiforratlan automata vészfék – adják, ne felejtsük el, hogy egy balesetnél elsősorban nem ezek védik meg az utasokat a sérülésektől.

Az EuroNCAP jelenlegi pontozási rendszere és az ebből generált, csillagokkal jelölt eredmény nem tükrözi az autók valós biztonsági szintjét. A vevőknek – ha biztosra akarnak menni – a részeredményeket böngészve kellene autót választaniuk, de akkor minek vannak a csillagok?