FRISS
A Stelvio a leggyorsabb SUV a Zöld pokolban (október 2, 2017 8:39 de.)
Ferrari 250 GT SWB Breadvan a Hungaroringen (október 1, 2017 8:18 du.)
Ferrari 250 GT SWB Breadvan (1962) (október 1, 2017 7:47 du.)
Klasszikusok a Hungaroringen (október 1, 2017 7:01 du.)
Maserati 300S (1955) (október 1, 2017 6:33 du.)
Ferrari 250 GT Berlinetta (1962) (október 1, 2017 5:16 du.)

Ferrari 550 és 575M Maranello

2006-07-08
Comments off
133 Views

Az 550 Maranello az első orrmotoros, kétüléses Ferrari a Daytona óta. Tervezője Pininfarina, aki az 550-es elődjeit is megtervezte. Az alapos tervezőmunka eredményeképp a szélcsatornában végzett mérések szerint a modell légellenállási tényezője 0,33 volt.

 

Az 550 Maranello az első orrmotoros, kétüléses Ferrari a Daytona óta. Tervezője Pininfarina, aki az 550-es elődjeit is megtervezte. Az alapos tervezőmunka eredményeképp a szélcsatornában végzett mérések szerint a modell légellenállási tényezője 0,33 volt. A kiváló formatervet a száraz adatoknál sokkal jobban dícséri az a tény, hogy a szárnyak és egyéb aerodinamikai elemek nélküli Ferrari 550 még 300 km/órás sebesség felett is stabil maradt! Az 550 acélból készült vázára könnyű ötvözetekből sajtolt elemeket szereltek, ezzel is csökkentve a sportkocsi tömegét.

Az 550 5474 cm3 lökettérfogatú V12-es motorja 485 lóerős volt. A hengerenként négyszelepes, hengersoronként két vezérműtengellyel szerelt motor változtatható geometriájú szívó- és kipufogórendszert kapott. A váltó és a differenciálmű a transaxle elrendezés szerint hátra került, így az 550 súlyeloszlása csak kis mértékben tért el az optimális 50:50-től. A biztonságról a kipörgésgátló, az ABS, a szervókormány, az állítható elektro-hidraulikus felfüggesztés és az elektronikus fékerőelosztó gondoskodott.

2000-ben, a Párizsi Autókiállításon leplezi le a Ferrari az 550 nyitott változatát, mely az 550 Barchetta nevet kapta. A Barchetta műszakilag teljesen megegyezett a kupé változattal. A tervezők a nyitott sportkocsi belsejét karbonszállal borították, a szélvédő alacsonyabb lett és átszabták a kocsi hátsó részét is. Később az utasok védelme érdekében egy-egy bőrrel bevont bukócső is beépítésre került az ülések mögé. Ezek az átalakítások megnövelték a légellenállást, de a tényező így is csak 0,41 volt. Bár nem látható, de az autó szerkezetét megerősítették, hogy kompenzálják a tető „elvesztésével” járó gyengülést. A Ferrari 550 Barchetta nem rendelkezett még vászontetővel sem, rossz időjárási viszonyok között mindössze egy „vésztető” állt rendelkezésre, de azt csak 80 km/órás sebesség alatt lehetett használni.

2002 áprilisában rántják le a leplet az 550 utódjának is tekinthető 575M Maranelloról. Az M a Modificata – átalakított – szó rövidítése. Alapjában véve az 575M egy jelentős mértékben továbbfejlesztett 550-es Ferrari, ami szinte minden részletében megújult. A legfontosabb változtatást a motortérben találjuk: a V12-es erőforrás már 5748 cm3-es és 515 lóerőt teljesít. A váltómű a Forma-1-ből átvett elektro-hidraulikus szerkezet, mely 12 hengeres Ferrariban ekkor mutatkozott be először. A változtatható futóművel rendelkező 575M pilótája Sport és Comfort fokozatok közül választhatott. Az 575M megerősített fékrendszert, nyomásmérővel ellátott kerekeket, új fényszórókat, újragondolt műszeregységet és átszabott első spoilert kapott. A Ferrari 2004 végén mutatta be az 575M egy ötletesen átdolgozott változatát. A forradalmian új, elektromosan mozgatható tetőszerkezettel felszerelt kupé-kabrió a Superamerica nevet kapta.