FRISS
Ferrari SF90 Stradale (május 29, 2019 11:01 de.)
A Renault-val egyesülhet a Fiat-Chrysler (május 27, 2019 7:51 de.)
Raikkonen belépett a 300-as klubba (május 26, 2019 10:27 de.)
Fiat 500X: túl az 500 ezer darabon (május 23, 2019 5:50 du.)
Elhunyt Niki Lauda (május 21, 2019 6:55 de.)

Ferrari Enzo

2006-07-05
Comments off
622 Views

2002-ben a Ferrari új zászlóshajót mutatott be, melyet a cég alapítója után Enzonak neveztek el. Az autót szokatlan módon először az FX prototípusként láthatta a szakma Japánban néhány hónappal a hivatalos párizsi bemutató előtt. Az Enzo gyakorlatilag egy utcai Forma-1-es autó, az F50 utóda. A konstrukció elkészítésénél a méhsejt-cellás alumínium és szénszálas anyagok használata mellett minden lehetséges eszközt bevetettek a súly csökkentése érdekében, ennek ellenére az Enzo tömege 1255 kg lett. A fejlesztésnél az aerodinamika játszotta a legfontosabb szerepet, számos elektronikusan állítható elem került az autóra, mely nagy sebességnél megnöveli a leszorítóerőt. Az Enzo hagyományos, dupla-lengőkaros felfüggesztést kapott. A Brembo által szállított karbon-kerámia féktárcsákon elöl hat-, hátul négydugattyús féknyerget találunk. A hihetetlen teljesítményű fékrendszer természetesen szervo-rásegítéses és ABS is kapcsolódik hozzá. A 245/35ZR19 és 345/35ZR19 méretű gumiabroncsokat a Ferrari Forma-1-es partnere, a Bridgestone fejlesztette az Enzohoz.

A Ferrari Enzo motorterébe egy teljesen új fejlesztésű, 65 fokos hengerszögű, 5998 cm3-es, V12-es erőforrást építettek, aminek csúcsteljesítménye 660 lóerő. A hengerenként négyszelepes, változtatható szelepvezérlésű motor hidraulikusan vezérelt változtatható geometriájú szívórendszert kapott. Az erőátvitelről egy hidraulikus működtetésű, hatfokozatú szekvenciális sebességváltó gondoskodik, a fokozatokat a kormánykerék mögé épített fülecskékkel lehet kapcsolni, a váltásra a kormányba épített led-sor is figyelmeztet. Az Enzoba kikapcsolható elektronikus segédeszközök is beépítésre kerültek, a vezérlés két üzemmódban (Sport vagy Race) állítható, emellett kipörgésgátlót és rajtprogramot is használhat a pilóta.

Eredetileg 349 darab Enzo készült, de később még egy 50+1 darabos sorozat legyártását engedélyezte a Ferrari. Az utolsó, 400. modellt II. János Pál pápa kapta.