FRISS
Vettel 2020 végén elhagyja a Ferrarit (május 12, 2020 8:40 de.)
Hibrid hajtást kap a Lancia Ypsilon (március 9, 2020 8:51 de.)
Videó: az új Fiat 500 (március 4, 2020 6:57 du.)
Az új, tisztán elektromos Fiat 500 (március 4, 2020 5:39 du.)
Érkezik az új elektromos Fiat 500! (március 2, 2020 9:22 du.)

Ferrari F40

2006-07-04
Comments off
1 237 Views

A Ferrari az 1987-es Frankfurti Autókiállításon mutatta be az F40-est. Enzo Ferrari 90. születésnapja és a Ferrari fennállásának 40. évfordulójának alkalmából készült a modell. A 288 GTO-t váltja le, ugyanakkor tervezésénél felhasználták annak elemeit is. A F40 lelke egy 2936 cm3-es, V8-as motor, melyre IHI turbófeltöltőket szereltek. A középre helyezett, 478 lóerős erőforrás 3,9 másodperc alatt gyorsította 100 km/óra sebességre az autót és a 100 mérföld/óra eléréséhez is mindössze 7,7 másodpercre volt szüksége. Végsebessége 324 km/óra. 1987-ben az F40 egyértelműen a sportkocsik királya volt: az első utcai autó, mely átlépte a 200 mérföld/órás sebességet, valamint a világ leggyorsabb sorozatgyártású sportkocsija címet is magáénak tudhatta.

Karosszériájának hamisíthatatlan formáit Pininfarina vetette papírra. A csúcsteljesítményű motor elkészítése mellett a Ferrari minden eszközt bevetett az F40 teljesítményének növelése érdekében. A sportkocsi súlyát drasztikusan csökkentették, a karosszériaelemek elkészítésénél elsősorban szénszálat, kevlárt és alumíniumot használtak. Ezekkel egyszerre könnyű és erős karosszériáét alkottak a tervezők. Az F40 jellegzetes nagyméretű hátsó szárnya nem csak egy egyszerű stílusjegy, nagy szerepet játszik a leszorítóerő képzésében is. A szélvédő és az ablakok sem üvegből készültek. A kocsiban nem volt kárpitozás, száműzték a hangtechnikát és még kilincs sem volt belül – ez utóbbit egy egyszerű kötéldarabbal helyettesítették, melyet meghúzva nyílt ki az ajtó. Az F40 első legyártott példányaiban még lehúzható ablak sem volt, ez az egyetlen luxusfelszerelés azonban később beépítésre került.

Az F40 egyike a valaha gyártott leggyorsabb sportkocsiknak. Gyártását 1992-ben hagyták abba. A Ferrari F40-ból eredetileg csak 400 darab gyártását tervezték, de a sportkocsi népszerűsége miatt végül 1315 darab készült belőle.