Nevét a Ferrari történelmébõl ismert 500Mondial modelltõl kapta, mely az ötvenes évek kezdetén vonult be az autóversenyzés világába. Az új Ferrarit Pininfarina tervezte, akit sokan kritizáltak az autó szögletessége, valamint kis méretei miatt.
A Ferrari Mondial a Ferrari 2+2 személyes kupéja, melyet 1980 és 1993 között gyártottak. Az új autó a meglehetõsen szögletes formavilágú 208/308GT4, azaz a Dino modellt váltotta. Nevét a Ferrari történelmébõl ismert 500Mondial modelltõl kapta, mely az ötvenes évek kezdetén vonult be az autóversenyzés világába. Az új Ferrarit Pininfarina tervezte, akit sokan kritizáltak az autó szögletessége, valamint kis méretei miatt. A Mondial mind coupé, mind cabriolet változatban ismert és meglehetõsen nagy számban (6800 darab) gyártott modell volt.
Mondial 8
A Ferrari elsõ Mondial modellje az 1980-as Genfi Autókiállításon debütált a nagyközönség elõtt. Ez az új 2+2-es Ferrari a 308GT4-es modellt váltotta fel. Mechanikáját tekintve a nagymértékben hasonlít a Dino-hoz, hiszen ugyanazt a motort kapta. Ez pedig nem volt más, mint a 2927 köbcentis négy vezérmûtengelyes, V8-as harántmotor. A benzinbefecskendezéses modell 214 lóerõt teljesített. A Mondial méreteiben jelentõsen eltért elõdjétõl, a tengelytávja (2650mm) csaknem 100 mm-el volt hosszabb, mint a Dino-é. A Mondial kiváló útfekvésérõl dupla-lengõkaros felfüggesztések gondoskodtak. Ez az új Ferrari volt a márka egyik legmegbízhatóbb és legköltségkímélõbb modellje. 1982-ig összesen 703 darab készült.
Mondial Quattrovalvole
Az eddigi Mondial modellek olyan DOHC motorral voltak felszerelve melyekben hengerenként csak 2 szelep dolgozott. Ezzel szemben az 1982-ben megjelent modellbe cilinderenként már 4 szelepet helyeztek. Az új Mondial ezért a Mondial 8 Quattrovalvole nevet kapta. Az elõbb említett apró változtatás jócskán megnövelte a Ferrari teljesítményét. A korábbi Mondial-ok 214 lóereje, immáron 240-re nõtt. A mûszaki változtatásokkal együtt egy kis ráncfelvarráson is átesett az autó. Ez fõleg a pilótafülke oldalát érintette.
Egy évvel késõbb a Quattrovalvole cabriolet változata is megszületett. Ez teljesen megegyezett a szedán változattal, egyetlen dologtól eltekintve. Ez pedig a buktatható tetõlemez volt. A modell külsõ megjelenésében meglehetõsen hasonlít kortársához a Ferrari Testarossa-hoz. A gyártás végéig (1985) 1144 Mondial 8QV és 629 Cabrtiolet modell gördült ki a gyárból.
Mondial 3.2 és Mondial 3.2 Cabriolet
Az új modellben dolgozó motor mind méretében, mind teljesítményében megnõtt. Az 1985-ben bemutatott 3.2 Mondial-ban már 3185 köbcentis V8 32V DOHC motor dohogott. A növekedés után már 270 lóerõt teljesített a Ferrari. A modell súlyelosztásában is eszközöltek változtatásokat, így már a középmotoros besorolást kapta. A Mondial 3.2 stílusjegyei is változtak az elõdökéhez képest. Ez magába foglalta a színrefújt elsõ és hátsó lökhárítókat, az új kerekeket, valamint a 328 modellbõl ismerõs hûtõrácsot és lámpákat. De nemcsak kívülrõl változott az autó, mûszakilag is korát megelõzõ volt. Ebben a modellben ugyanis már ABS is mûködött. Ezt a rendszert a sportautók többségében csak 1987-tõl találjuk meg. És ne felejtsük a 3.2 Mondial megjelenésekor még csak 1985-öt írunk. A benzinbefecskendezésrõl a Bosch K-Jetronic (CIS) rendszer gondoskodott. A 3.2 modelleket 1989-ig gyártották, és ezek voltak az utolsó viszonylag kevés pénzbõl fenntartható Ferrari modellek.
Mondial t
A Mondial t modell 1989-ben debütált. A modell tulajdonképpen a régi Mondial és az új Ferrari 348-as modellek ötvözete. A régi kasztnit újrarajzolták, de természetesen néhány apróbb változtatással. Többek szerint ez a modell volt „az új generációs V8-as Ferrari modellek elõfutára”. A modell nevében fellelhetõ „t” a motor és a váltóház elrendezésére utal. A korábbi Mondial modellek haránt elrendezésû motorját hosszanti helyzetû váltotta fel. Ez pedig, a változatlan helyzetû váltóval pontosan egy „t” betût formált. Ezzel a konfigurációval a Ferrari 1980-as versenymodelljeiben találkozhatunk és késõbb a V8-as középmotoros modellekben. A motor hengerûrtartalma 3405 köbcentire nõtt, ehhez már 300 lóerõ társult. A Mondial t számos egyéb dologban is úttörõnek számított a Ferrarinál. Ez a modell kapott elõször rásegítéses fékrendszereket és kormányzást, itt jelent meg elõször az elektronikusan kontrollált 3 pozíciós felfüggesztés és elõször ennél a modellnél vált szériafelszereltséggé az ABS. A tervezõk a modell belsejét is megváltoztatták néhány helyen. A változások közül azonban a legszembeötlõbb a hátsó légbeömlõk kecsesebbé válása. A Mondial t jellemzõjévé vált a lökhárítók valamint a kilincsek kasztnival megegyezõ színû fényezése, valamint a modellek alján körbefutó feketére festett díszítés. A Mondial t kasztnija alapozta meg a késõbbi évek új generációs 2-üléses Ferrari modelljeit, de a 2+2 Mondial egészen 1993-ig gyártásban maradt.