Egyszerű receptet használt a Ferrari új modelljéhez: fogta az F8 Tributo-t, jelentősen átdolgozta a karosszériát, beleépített egy bonyolult hajtásláncot és máris kész az SF90 Stradale. Az SF90 hibrid modell, melynek összteljesítménye 1000 lóerő. Középen kapott helyet a 780 lóerős, 3,9 literes V8-as biturbó benzinmotor, melyhez három villanymotort kapcsoltak. Egy-egy villanymotor hajtja az első kerekeket, egy pedig hátra került. Bár a villanymotorok 116, 116 és 204 lóerősek, a 7,9 kW-os akkucsomag miatt csak 220 lóerősnek számolják őket. Ezzel a teljesítménnyel az SF90 2,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a 200-as tempóhoz elég neki 6,7 másodperc, végsebessége pedig 340 km/h. Tisztán elektromos üzemben 25 kilométer megtételére alkalmas. Az SF90 és az F8 Tributo rokonsága legfőképpen a tetővonalnál szembetűnő. Az orr és hátsó rész teljesen új tervezés, a mutatós részletek – főleg az autó hátulján – igazán egyedi megjelenést kölcsönözni az új modellnek.