FRISS
Vettel 2020 végén elhagyja a Ferrarit (május 12, 2020 8:40 de.)
Hibrid hajtást kap a Lancia Ypsilon (március 9, 2020 8:51 de.)
Videó: az új Fiat 500 (március 4, 2020 6:57 du.)
Az új, tisztán elektromos Fiat 500 (március 4, 2020 5:39 du.)
Érkezik az új elektromos Fiat 500! (március 2, 2020 9:22 du.)

Fiat 500 és Fiat Panda Hybrid

2020-02-01
Comments off
620 Views

A Fiat kategóriaelső városi kisautóiban vezeti be az FCA-csoport mild hibrid hajtástechnológiáját. Az új 500 és Panda Hybrid modellek 2020 februárjában, illetve márciusában lépnek piacra. Az modellek takarékos, kompakt, könnyű és megfizethető hibrid megoldást kínálnak. A Fiat 500 és Panda modellek új, hibrid változatainak bevezetésével megkezdődik a márka villamosítása. A következő lépés az új 500-as torinói gyártásának megindításával folytatódik, ez a modell tisztán elektromos hajtású lesz, így kulcsszerepet tölt majd be az FCA-csoport e-mobilitási stratégiájában.

Az 500 és a Panda hibrid modellek fennállásuk során először közös limitált kiadásban lesznek elérhetők: az exkluzív “Launch Edition” az új benzines mild hibrid hajtásláncot vezeti be a piacra, amely a csoport legújabb háromhengeres, egyliteres, 70 lóerős (51 kW) benzinmotorját kombinálja 12 voltos szíjhajtású integrált indítómotor / generátorral (BSG) és lítium akkumulátorral. A 69 lóerős, 1,2 literes Fire motorral szerelt modellhez képest a mild hibrid verzió átlagosan 20 – a Panda Cross esetében 30 – százalékkal mérsékli a szén-dioxid kibocsátást, a motorteljesítmény és a menetdinamika csökkenése nélkül. A rendszer a BSG villanymotornak köszönhetően rendkívüli menetkomfortot biztosít, mivel az csendesen és rezgésmentesen indítja újra a belső égésű motort stop&start üzemben. Az ügyfelek a hibrid gépkocsikkal járó, helyi jogszabályoktól függő összes előnyt is élvezhetik – a hajtáslánc például teljesíti az Euro 6D norma előírásait -, a belvárosokba történő szabad behajtástól kezdve az olcsóbb parkoláson át az adókedvezményekig.

A legújabb Panda és 500 Hybrid Launch Edition modellekben a mild hibrid erőforráshoz egy újszerű, hatfokozatú C514 típusú, továbbfejlesztett manuális sebességváltó (keresztben beépített sebességváltó, elsőkerék-hajtás) csatlakozik. Az új rendszer lehetővé tette, hogy a hajtásláncot 45 mm-rel mélyebben építsék be: az ebből adódó, alacsonyabb tömegközéppontnak köszönhetően az autó kedvezőbb menettulajdonságokkal rendelkezik.


Az FCA Mild Hybrid technológia

A több mint 30 millió példányban készült Fire benzinmotor hagyatékából építkező, új benzinmotoros mild hibrid hajtáslánc 1,0 literes, háromhengeres benzinmotorja 6000/perc fordulatszámon 70 LE (51 kW) csúcsteljesítményre képes, legnagyobb forgatónyomatéka 92 Nm 3500/percnél. Az erőforrás hengerenként kétszelepes hengerfejet, egy felül fekvő vezérműtengelyt, vezérműláncot és fokozatmentesen változó szelepvezérlést kapott.

A kompakt égésteret, fokozott örvénylésű szívórendszert, valamint külső kipufogógáz-visszavezetést (EGR) alkalmazó rendszer magas sűrítési arányt (12:1), és ebből adódóan kiváló termikus hatásfokot biztosít. A Teksid vállalattal közösen kifejlesztett forgattyúház nagy nyomáson öntött alumínium ötvözetből, a perselyek pedig öntöttvasból készültek. A motor teljes tömege pedig mindössze 77 kg. Ezen túlmenően az 1,24 furat/löket arány és a 10 mm-es eltolással szerelt hajtókar csökkenti a súrlódást, és ezáltal a lehető legjobb hatásfokot eredményezi.

A BSG rendszert közvetlenül a motorra szerelték, azt a segédrendszereket is hajtó ékszíj működteti. A rendszer fékezés és lassítás során képes visszanyerni a felszabaduló energiát, amit a 11 Ah kapacitású lítium akkumulátorban tárol, hogy aztán ennek segítségével (3600W csúcsteljesítménnyel) indítsa újra a motort start-stop üzemben, illetve besegítsen a motornak a gyorsítások során.

A különkiadás felismerhető a hátsó részen feltüntetett “Hybrid” logóról, valamint a középkonzolt díszítő stilizált, két harmatcseppből megformált ‘H’ emblémáról. A modellekhez elérhető lesz az új “Seaqual zöld” fényezés is.

A Fiat a SEAQUAL INITIATIVE kezdeményezéssel együttműködve támogatja az óceánok megtisztítását, és a szennyezés elleni fellépést. Az új Fiat 500 és Panda Hybrid Launch Edition limitált kiadású modellek ezért minden szempontból kielégítik azon vásárlók elvárásait, akiket legalább annyira foglalkoztatnak az esztétikai, mint a környezetvédelmi kérdések, az üzemanyag-fogyasztástól a káros anyagok kibocsátásáig.

Az utastérben a különleges kárpitozás fogadja az utasokat. A Launch Edition ülései az autóiparban elsőként részben SEAQUAL® fonalból készült kárpit borítja. A SEAQUAL INITIATIVE kezdeményezés keretében készült, speciális anyag újrahasznosított – 10 százalékban a tengerből, 90 százalékban a szárazföldről származó – műanyagból készült.  A SEAQUAL® fonal gyártása során a tengerekben összegyűjtött műanyag hulladékból polietilén-tereftalát szemcséket készítenek.  Ezekből a szemcsékből állítják elő a fonalat, abból pedig a szövetet. A szövés fázisában a tengeri eredetű poliésztert egyéb környezetbarát, természetes, újrahasznosított vagy visszanyert nyersanyagokkal elegyítik.

Az 500 és a Panda Hybrid Launch Edition kivitelei már Európa-szerte megrendelhetők a Fiat márkakereskedőknél. A különkiadás első példányait 2020 első negyedévében vehetik át az ügyfelek.