FRISS
Vettel 2020 végén elhagyja a Ferrarit (május 12, 2020 8:40 de.)
Hibrid hajtást kap a Lancia Ypsilon (március 9, 2020 8:51 de.)
Videó: az új Fiat 500 (március 4, 2020 6:57 du.)
Az új, tisztán elektromos Fiat 500 (március 4, 2020 5:39 du.)
Érkezik az új elektromos Fiat 500! (március 2, 2020 9:22 du.)

Fiat Bravo/Brava

2006-07-11
Comments off
1 417 Views

A Fiat 1995-ben mutatja be a Tipo utódjának szánt Bravo/Brava modellpárost. 1996-ban az újságírókból álló nemzetközi zsűri az Év Autója címmel tünteti ki a Fiat új kompakt modelljeit. A Bravo/Brava páros terveit a Fiat munkatársai vetették papírra. A háromajtós Bravo és ötajtós testvére a Brava azonos padlólemezre épültek, a hűtőrácson látható minimális eltérés kivételével a két autó az A-oszlopig teljesen megegyezett, onnantól viszont két teljesen különböző stílust képviseltek.

A Bravo markáns far-részével, majdnem függőleges hátsó ajtajával és nagyméretű, hátsó lámpáival igazán sportos kiállású volt. A Brava sokkal elegánsabb volt, ezt elsősorban nyújtott farának, valamint egyedi hátsó lámpáinak köszönhette, melyek oldalanként három-három vékony csíkból álltak. További eltéréseket találunk a szín- és kárpitválasztékban, a felnik mintázatában, valamint a műszeregység kialakításában. A Bravo/Brava padlólemezének felhasználásával készül négyajtós szedán (Marea) és kombi (Marea Weekend) változat is.  A Bravo/Brava modellpáros mechanikailag teljesen megegyezett. A motor elöl, keresztben került beépítésre és az első kerekeket hajtotta. Elöl McPherson, hátul független felfüggesztést találunk. A Bravo HGT változat kivételével elöl tárcsa, hátul dobfék dolgozott. Motor és felszereltségfüggő volt az ABS, de a szervókormány már a szériafelszereltség részeként jelent meg.

A motorpalettán az 1995-ös debütáláskor négyféle benzines és három dízel erőforrást találunk: A négyhengeres benzinesek  – 1370 cm3 12V (80 LE), 1581 cm3, 16V (103 LE), 1747 cm3 (113 LE) – mellett a csúcsmodell a 1998 cm3-es, öthengeres motor volt, mely 147 lóerőt teljesített, de ez utóbbit csak a Bravoba szerelték. A dízel erőforrások között egy szívó (1929 cm3-es, 65 LE) és két turbófeltöltős (1910 cm3, 75 és 100 lóerős változatban) motort találunk. A Bravo/Brava párosba ötsebességes kéziváltót szereltek, a négysebességes automata csak az 1,6 literes motorhoz volt rendelhető. A Bravo/Brava fejlesztésekor nagy figyelmet fordítottak a biztonságra is. Vezető-, utasoldali és oldallégzsák, magasságában állítható biztonsági övek, tűzmegelőző rendszer, ütközéskor összecsukló kormányoszlop és az utascella előtti gyűrődési zóna védte az utasokat.

1999-ben kisebb ráncfelvarráson esik át a modellpáros, mely mind a külsőt, mind a belsőt érintette. Új színek és kárpitok jelentek meg a választékban, valamint kicserélték a hűtőrácsot. A 1370 cm3-es benzinmotort a már 16 szelepes 1242 cm3-es váltja, mely 82 lóerős volt. Az 1998 cm3-es csúcsmotor teljesítménye megnő, már 154 lóerőt teljesít, emellett megjelenik az új közösnyomócsöves 1,9 JTD (105 LE) motor is.

A Bravo/Brava páros gyártása 2001-ben fejeződik be. Utódja a Stilo.