A Fiat 1994-ben dobta piacra a Tipo padlólemezére épült Coupét. Érdekesség, hogy a terveket nem egy stáb készítette. A munkát megosztották, a külsőt Chris Bangle, a belsőt Pininfarina álmodta meg.
A Fiat 1994-ben dobta piacra a Tipo padlólemezére épült Coupét. Érdekesség, hogy a terveket nem egy stáb készítette. A munkát megosztották, a külsőt Chris Bangle, a belsőt Pininfarina álmodta meg. Bangle formaterve megelőzte a korát, talán ezért is gyárthatta a Fiat hat éven keresztül szinte változatlan formában a Coupét. A Coupé karosszériáján sok, igazán egyedi megoldás található. Chris Bangle zsenialitását mutatja az ablakkeretbe rejtett kilincs, az első és hátsó kerékjárati ívét megtörő, felfelé emelkedő törésvonal a Coupé oldalán vagy az üzemanyagtöltő nyílás kupakja. Az izgalmas formavilágú Coupénak a belsejére sem lehetett panasz. A Pininfarina által készített beltér önmagáért beszél.
A Coupé debütálásakor kétféle motorral volt megvásárolható. A kétliteres, négyhengeres, 16 szelepes erőforrás 139 lóerős volt, turbóval pedig 195 lóerőt tudott. Ez a Fiat tervezésű, dupla-vezérműtengelyes motortípus dolgozott annak idején a Lancia Delta Integraleban is, mely sorozatban hat alkalommal hódította el a Rally világbajnoki címet. 1996-ban teljesen megújul a motorpaletta, ekkor egyszerre három új erőforrás mutatkozik be a Coupéban. Az 1,8 literes, négyhengeres (130 LE) motor mellett két öthengeres, 2 literes erőmű az újdonság. A 20 szelepes öthengeres injektoros változata 147 lóerőt, a turbós 220 lóerőt teljesített. Az turbós motorral szerelt Fiat Coupé a 100 km/órás sebességre 6 másodperc alatt gyorsult, végsebessége 250 km/óra, amivel a leggyorsabb elsőkerékhajtású autó volt Európában. A Fiat ezt a változatot egy nagyon hatékony, Viscodrive önzáró differenciálművel látta el. Ez a rendszer a nagyon erős, turbófeltöltővel épített, elsőkerékhajtású kocsik kezelhetőségét volt hivatott javítani.
1998-ban mutatkozik be a Fiat Coupé Limited Edition (LE), mely feljavított fékekkel és új karosszériaelemekkel gördül ki a gyárból. Ebben már hatsebességes váltót, nyomógombos indítást és Recaro sportüléseket találunk. Az oldaltükrök, a hátsó lámpák tartói, a tanksapka, a kerekek, a műszerfal csíkja és a fényszórók tartói szürke színt kaptak. Minden egyes LE modell egyedi jelölést kapott: a visszapillantó tükrön megtalálható volt a kocsi egyedi azonosítója. A Fiat mindössze 300 darab LE változat gyártását tervezte, de végül több mint 1400 darab készült belőle.
A Fiat újításokat eszközölt az alapmodelleken is. 1998-ban a gyengébbik 2 literes motorra egy változtatható levegő-beömlőnyílás vezérlés kerül, így annak teljesítménye 154 lóerőre emelkedik. A 20V Turboban megjelenik az LE változatban bevezetett nyomógombos indítás és a hatsebességes váltó. Az LE változat sikerein felbuzdulva a cég elkészítette a 20V Turbo Plus modellt, melyhez megrendelhető volt az LE optikai csomagja, de a belső térben az alapmodell felszereltsége maradt és természetesen nem kapott egyedi azonosítót sem.
Az utolsó gyártási évben a Fiat új könnyűfém felniket és Recaro sportüléseket készített a Coupéhoz, valamint kizárólag Európában forgalmaztak még egy elegáns, nagyobb felszereltségű változatot, mely 1,8 literes motorral készült. A Fiat Coupéból 1994 és 2000 között összesen 72762 darab készült.