A Fiat gázturbinás prototípusa, a Turbina az 1954-es Torinói Autókiállításon mutatkozott be. A modell terveit még 1948-ban vetették papírra, a formatervet 1950-ben választották ki. A motor 1953-ra készült el, az elsõ futásra pedig 1954 áprilisában Lingotto-ban került sor.
A Fiat gázturbinás prototípusa, a Turbina az 1954-es Torinói Autókiállításon mutatkozott be. A modell terveit még 1948-ban vetették papírra, a formatervet 1950-ben választották ki. A motor 1953-ra készült el, az elsõ futásra pedig 1954 áprilisában Lingotto-ban került sor. Az egyetlen példányban készült Turbina egy kétüléses, középmotoros kupé volt, melynek formaterve nagyban hasonlított a Fiat 8V modellre. A tervezõk hatalmas figyelmet fordítottak az aerodinamikai elemekre, hogy minél jobb légellenállási együtthatója legyen az autónak. A fehér-vörös Turbina fara a két függõleges vezérsíkkal már inkább egy repülõgépre hasonlított, de még így is tökéletesen illett a gyönyörû karosszériához.
A mindössze 1050 kg tömegû Turbina kétkompresszoros, háromkamrás gázturbinája 300 lóerõt teljesített 22.000-es fordulaton, így a tervezõk joggal reménykedhettek, hogy autójuk eléri a 250 km/órás sebességet, amivel megdönti a Rover JET-1 rekordját. A Lingotto-i versenypályán került sor a rekordkísérletre, de a túlmelegedés és a hatalmas fogyasztás problémáját még a kiváló olasz mérnököknek sem sikerült leküzdeniük. A sikertelen rekorddöntés után a Fiat Turbina a Torinói Autótörténeti Múzeumba került.