Hatékony hajtásláncok és kompromisszumok nélkül terepképességek
A vadonatúj Jeep Gladiator kétféle motorral lesz választható: a piaci bevezetéskor a 3.6 literes Pentastar V6-os benzinessel érkezik, míg a 3.0 literes V6-os EcoDiesel V6 2020 második felétől lesz rendelhető.
A 3.6 literes Pentastar V6 erőforrás teljesítménye 285 lóerő, nyomatéka pedig 353 Nm. A motor gazdaságosságát szériában adott Stop-Start rendszer (ESS) fokozza. Az alapáras felszereltség hatfokozatú manuális váltót tartalmaz, de rendelhető nyolcfokozatú automatikus egység is.
A 3.0 literes EcoDiesel motor 2020-tól lesz rendelhető a Gladiatorhoz, teljesítménye 260 lóerő, míg nyomatéka 600 Nm lesz. A benzines változathoz hasonlóan ehhez is jár Stop-Start (ESS) rendszer. Ehhez a motorhoz csak a nyolcfokozatú automatikus váltómű választható, amelynek megerősített belső szerkezete képessé teszi a hatalmas nyomaték átvitelére.
Az új, 2020-as Jeep Gladiator magától értetődő módon hozza a Jeep márkától elvárt kimagasló terepképességeket. A modellben kétféle 4×4-es rendszer dolgozhat: a Command-Trac 4×4 a Sport és Overland változatokba kerül, míg a Gladiator Rubicon modell a Rock-Trac 4×4-es rendszert kapja, amelyben nagyobb igénybevételre tervezett, harmadik generációs Dana 44 első és hátsó tengelyek kaptak helyet, illetve az alapmodellhez képest rövidebb a felezőfokozat áttétele is. Szintén a Rubicon modellt jellemzik a hosszabb rugóutak, amelyet a szegmensben kizárólag a Gladiatoron alkalmazott, elektronikusan kiiktatható stabilizátorok tesznek lehetővé.
A 2020-as Jeep Gladiatorban számos olyan műszaki megoldást alkalmaztunk, amely egyfelől optimalizálja a rugózást, a kormányzást, másfelől mérsékli a tömeget és a fogyasztást, illetve nagyobb vontatható és szállítható tömeget tesz lehetővé. A Gladiator alvázas szerkezete könnyű, erős és tartós, hiszen nagyszilárdságú acélból készül. A négyajtós Jeep Wranglerrel összehasonlítva a Gladiator tengelytávja 49,3, míg a teljes alváza 78,7 centiméterrel hosszabb. A nagyobb tengelytáv, illetve a plató elhelyezése jobb tömegeloszlást, valamint nehéz rakomány szállítása közben is kényelmesebb és stabilabb futást tesz lehetővé.
Annak érdekében, hogy kemény terepen se sérülhessenek a fő komponensek, mint például az üzemanyagtank, az osztómű és az automataváltó olajteknője, a Gladiatorban összesen négy védőburkolat kapott helyet. Sok helyen – például az ajtókban, a géptetőben, a szélvédőkeretben, az ajtózsanérokban, a platóajtóban – alkalmaztunk kis tömegű alumíniumot, hogy csökkentsük a tömeget, a fogyasztást, valamint a környezeti terhelést.
A 43,6 fokos első és a 26 fokos hátsó terepszög, valamint a 20,3 fokos rámpaszög, és a 28,2 centiméteres szabad hasmagasság kiváló terepképességekkel ruházza fel a Gladiátort. Figyelemre méltó adat a 76 centis gázlómélység, illetve a 725 kilós terhelhetőség és a 3470 kilogrammos vontatható tömeg.
Több mint 80 modern biztonsági és vagyonvédelmi technológia a fedélzeten
A biztonság és a vagyonvédelem kiemelt fontosságot kapott a 2020-as Gladiator tervezésekor. A szériatartozékként adott vagy rendelhető technológiák között van a Holttér-figyelő rendszer, a hátsó keresztirányú forgalmat figyelő rendszer, az első terepkamera, illetve a szériatartozékként beépített, dinamikus segédvonalakat megjelenítő ParkView tolatókamera, az adaptív tempomat vagy az elektronikus borulásgátló rendszer is.
A 2020-as Jeep Gladiatorba összesen háromféle – 12,7, 17,8 és 21,3 centiméter képátlójú érintőképernyővel – negyedik generációs Uconnect rendszer közül lehet választani.
A legkisebb egységet kivéve a rendszer része az Apple CarPlay és Android Auto szolgáltatás is.
Az új Gladiator a Jeep Toledóban (Ohio) található üzemében készül, ahol a különböző Jeep modellek gyártása már 1941 óta zajlik.
(kz)