Az idei évtől kezdve 1,6 literes V6-os turbómotorokat kell használni a Forma-1-ben, ráadásul versenyenként maximum 100 kilogramm üzemanyagot használhatnak el az autók. Ebből következik, hogy az a motorszállító, amelyik vissza tudja szorítani a fogyasztást, lépéselőnyben lehet a többiekkel szemben. A Ferrari ezt figyelembe véve úgy döntött, hogy az utcai modelljeiben már alkalmazott hengerlekapcsoló rendszert épít az új motorba. A rendszer részterhelésnél egyszerűen lekapcsolja a felesleges hengereket, ezt a közvetlen befecskendezés teszi lehetővé, mellyel egyszerre kapcsolható ki a gyújtás és akadályozható meg az üzemanyag hengerbe jutása. Ennél is fontosabb, hogy ezzel kisebb lesz a hőtermelés. A Ferrarinak ugyanis kis oldaldobozai, ezáltal kisméretű hűtőrendszere van, a turbómotor pedig sok hőt termel, ami bizonyos pályákon megölheti az erőforrást, így extrém esetben a hengerlekapcsolás a túlélést biztosíthatja.