2017 után idén újra megrendezték hazánk leglátványosabb autós programját a Hungaroring Classicot. A hétvégén a résztvevőknek időutazásban lehetett részük, hiszen a 60-as, 70-es, 80-as évek versenyautói, valamint a hasonló korból származó kiállított autók különleges retró hangulatot teremtettek. A rendezvény már csak azért is érdekes, hiszen amikor ezek az autók születtek és versenyeztek akkor Magyarországon még nem volt versenypálya, így ebben a régióban anno nem láthatta őket senki körözni.
A rendezvény minden eleme támogatta a nosztalgiázást. Az utcazenészek által játszott zene, a street food-os autók és a persze a bennünk kínált ételek is mind-mind ebből a korból származtak. Aki szeretett volna, ruhakölcsönzőből választhatott magának korhű ruhát az egész napi nézelődéshez, és volt fodrászat, ahol stílusos frizurákat készítettek a hölgyeknek.
De térjünk vissza az autókhoz és a versenyekhez. A hétvégén több kategóriában is láthattunk versenyeket. A Classic Endurance Racing-et 2004 óta rendezik meg, és az 1966 és 1981 közötti versenyek hangulatát idézi fel. A C.E.R. pilótái elkötelezték magukat a klasszikus autóversenyzés mellett és ennek fényében állnak rajthoz minden futam alkalmával. Ebben a kategóriában a Lancia Beta Montecarlo Turbo képviselte az olasz színeket.
A Group C Racing-ben természetesen a C csoportos autókat láthatjuk, amelyek 1982 és 1994 között köröztek a Le Mans-i 24 órás versenyeken. Bár a sorozat a kilencvenes évek elején letűnt, a korszakot, amelyet képviselt, ma is a megbízhatósági versenyzés aranykoraként emlegetik.
A Heritage Touring Group a túraautó Európa-bajnokság 1966-1984 közötti korszakát idézi. Ez a kategória külön korszakot és stílust képvisel, mely már önmagában is remek csatákat ígért.
A Sixties Endurance sorozat 2010-es bemutatkozása óta hatalmas népszerűségnek örvend, köszönhetően a nem mindennapi mezőnyének. A versenyeken az 1963 előtti sportautók és az 1966 előtt gyártott GT autók állnak rajthoz. Ezek a járművek a maguk idejében a világ motorsportjának a csúcsát képviselték. A kategória jellegzetes autója az Alfa Romeo Giulia Sprint GTA.
A The Greatest’s Trophy sorozattal elérkeztünk haza, hiszen ebben a sorozatban az 1966 előtti sport és GT autók versenyeznek olyan olasz gyárak kínálatából, mint az Alfa Romeo, az Abarth, a Bizzarini, az Iso, a Lancia és az Osca. 2013 óta meghívásos alapon a szervezők elfogadják egyedi gyártású autók jelentkezését is, így láthatjuk például a Ferrari 250GT Berlinettat, az Alfa Romeo TZ-t vagy a Maserati 300-at. A szervezők tisztában vannak azzal, hogy ezek az autók felbecsülhetetlen értékeket képviselnek, és a tulajdonosaiknak jó okuk van rá, hogy ne akarják megosztani a pályát más indulókkal. Ezért aztán erre a sorozatra speciális szabályok, sportetikai előírások vonatkoznak annak érdekében, hogy a minimumra csökkentsék a rizikót.
Aki esetleg lemaradt a programról, de a beszámolónk felkeltette az érdeklődését két év múlva részt vehet a következő Hungaroring Classicon. A szervezők egy 6 éves szerződést írtak alá a promóterrel, aminek értelmében minden második évben – a Le Mans Classic-kal váltásban -megrendezik ezt a nem mindennapi eseményt.