FRISS
Vettel 2020 végén elhagyja a Ferrarit (május 12, 2020 8:40 de.)
Hibrid hajtást kap a Lancia Ypsilon (március 9, 2020 8:51 de.)
Videó: az új Fiat 500 (március 4, 2020 6:57 du.)
Az új, tisztán elektromos Fiat 500 (március 4, 2020 5:39 du.)
Érkezik az új elektromos Fiat 500! (március 2, 2020 9:22 du.)

Hungaroring Classic 2019

2019-07-14
Comments off
518 Views

2017 után idén újra megrendezték hazánk leglátványosabb autós programját a Hungaroring Classicot. A hétvégén a résztvevőknek időutazásban lehetett részük, hiszen a 60-as, 70-es, 80-as évek versenyautói, valamint a hasonló korból származó kiállított autók különleges retró hangulatot teremtettek. A rendezvény már csak azért is érdekes, hiszen amikor ezek az autók születtek és versenyeztek akkor Magyarországon még nem volt versenypálya, így ebben a régióban anno nem láthatta őket senki körözni.

A rendezvény minden eleme támogatta a nosztalgiázást. Az utcazenészek által játszott zene, a street food-os autók és a persze a bennünk kínált ételek is mind-mind ebből a korból származtak. Aki szeretett volna, ruhakölcsönzőből választhatott magának korhű ruhát az egész napi nézelődéshez, és volt fodrászat, ahol stílusos frizurákat készítettek a hölgyeknek.

De térjünk vissza az autókhoz és a versenyekhez. A hétvégén több kategóriában is láthattunk versenyeket. A Classic Endurance Racing-et 2004 óta rendezik meg, és az 1966 és 1981 közötti versenyek hangulatát idézi fel. A C.E.R. pilótái elkötelezték magukat a klasszikus autóversenyzés mellett és ennek fényében állnak rajthoz minden futam alkalmával. Ebben a kategóriában a Lancia Beta Montecarlo Turbo képviselte az olasz színeket.

A Group C Racing-ben természetesen a C csoportos autókat láthatjuk, amelyek 1982 és 1994 között köröztek a Le Mans-i 24 órás versenyeken. Bár a sorozat a kilencvenes évek elején letűnt, a korszakot, amelyet képviselt, ma is a megbízhatósági versenyzés aranykoraként emlegetik.

A Heritage Touring Group a túraautó Európa-bajnokság 1966-1984 közötti korszakát idézi. Ez a kategória külön korszakot és stílust képvisel, mely már önmagában is remek csatákat ígért.

A Sixties Endurance sorozat 2010-es bemutatkozása óta hatalmas népszerűségnek örvend, köszönhetően a nem mindennapi mezőnyének. A versenyeken az 1963 előtti sportautók és az 1966 előtt gyártott GT autók állnak rajthoz. Ezek a járművek a maguk idejében a világ motorsportjának a csúcsát képviselték. A kategória jellegzetes autója az Alfa Romeo Giulia Sprint GTA.

A The Greatest’s Trophy sorozattal elérkeztünk haza, hiszen ebben a sorozatban az 1966 előtti sport és GT autók versenyeznek olyan olasz gyárak kínálatából, mint az Alfa Romeo, az Abarth, a Bizzarini, az Iso, a Lancia és az Osca. 2013 óta meghívásos alapon a szervezők elfogadják egyedi gyártású autók jelentkezését is, így láthatjuk például a Ferrari 250GT Berlinettat, az Alfa Romeo TZ-t vagy a Maserati 300-at. A szervezők tisztában vannak azzal, hogy ezek az autók felbecsülhetetlen értékeket képviselnek, és a tulajdonosaiknak jó okuk van rá, hogy ne akarják megosztani a pályát más indulókkal. Ezért aztán erre a sorozatra speciális szabályok, sportetikai előírások vonatkoznak annak érdekében, hogy a minimumra csökkentsék a rizikót.

Aki esetleg lemaradt a programról, de a beszámolónk felkeltette az érdeklődését két év múlva részt vehet a következő Hungaroring Classicon. A szervezők egy 6 éves szerződést írtak alá a promóterrel, aminek értelmében minden második évben – a Le Mans Classic-kal váltásban -megrendezik ezt a nem mindennapi eseményt.