FRISS
Vettel 2020 végén elhagyja a Ferrarit (május 12, 2020 8:40 de.)
Hibrid hajtást kap a Lancia Ypsilon (március 9, 2020 8:51 de.)
Videó: az új Fiat 500 (március 4, 2020 6:57 du.)
Az új, tisztán elektromos Fiat 500 (március 4, 2020 5:39 du.)
Érkezik az új elektromos Fiat 500! (március 2, 2020 9:22 du.)

Jeep Adventure Day

2018-12-06
Comments off
676 Views

Hasonlóan a tavalyi Compass bemutatóhoz a Fiat Auto Magyarország munkatársai az idei új Jeep változatokat, a vadonatúj Wranglert, a 2019-es Cherokee-t, valamint a megújult Renegadet sem egy kiállító terembe sorakoztatták fel. A meghívó egy Adventure Day-re szólt, melyben  – a múlt évi tapasztalatok után – határozottan felhívták a figyelmünket a meleg és réteges, sőt vízálló öltözékre. Szerencsére az időjárás idén mellettünk állt és sem orkán erejű szél, sem eső nem árnyékolta be a napunkat.

Először is egy rövid „igazi” sajtótájékoztatót tartottak a Budakeszi Vadászházban, elmondták a legfontosabb tudnivalókat az autókról. De minden leírásnál és videónál többet mond egy menetpróba, így aztán gyorsan az autókban találtuk magunkat. A Pilisi Parkerdő kanyargós, mély keréknyomokkal szabdalt erdei útjain próbálhattuk ki mind az új modellváltozatokat. A Wranglernek természetesen meg sem kottyantak ezek az útviszonyok. Ezek az autók itt érzik magukat jól. Vétek megvenni abban az esetben, ha csak aszfalton kocsikázunk vele munkába és haza. Mondjuk kényelmes embereknek nem is igazán való, hiszen már a beszállás is izgalmas főleg a hátsó helyekre, és különösen igaz ez a kétajtós változatnál.  Ez az autó is, hasonlóan elődeihez, darabjaira szedhető kevesebb, mint fél óra alatt. Ezt sajnos most nem próbálhattuk ki… Megmondom őszintén, a közúton való tesztvezetés egyáltalán nem tartogatott semmi izgalmat.

A Renegade tereptulajdonságaiban pozitívan csalódtam. Bár itt-ott leért az alja, de minden probléma nélkül vette az akadályok nagy részét. Nem éreztük, hogy szorult helyzetbe került volna, így az előre beharangozott új 4×4-es hajtásuk nálam átment a vizsgán. Ugyanakkor elődjéhez képest jóval kényelmesebb lett. Sokkal több benne a mindennapi, városi használathoz szükséges praktikus elem, úgymint beépített okostelefon-tartó, tárolóhely egy iPad Mininek (vagy hasonló méretű tabletnek), valamint új pohártartókat, és több a rakodóhelyet is felfedeztünk az utastérben.

A 2019-es Cherokee terepen hasonlóan viselkedett, mint a Renegade, igaz mivel valamivel magasabb annál az alját sehol nem húztuk meg. Szavunk nem volt a futóműre, a nem épp egyenletes utakon is kényelmes volt benne az utazás. A tervezők ebben az esetben is a kényelem fokozását helyezték előtérbe a Cherokee átdolgozásánál.

És a Grand Cherokee. Bár ennek a modellnek most nincs új változata, de az összehasonlítás kedvéért kihoztak párat. És ha már teszteltük, megérdemli, hogy megemlítsük. Nehéz erről az autóról elfogulatlanul írnom, mert ez az a modell, amelyik a legközelebb áll hozzám.

Ez az a modell, mellyel délelőtt még dagonyázhatunk egy erdei úton, este pedig nyugodtan megjelenhetünk vele bármelyik fogadáson. A Jeep zászlóshajója tömve van kényelmi berendezéssel, gyönyörű a beltér, néha fájt is a szívem, amikor belemásztunk a sáros bakancsokkal. De hát a teszt az teszt. És mégiscsak egy Jeepről beszélünk.

Az élményekkel teli nap után igen sok tapasztalattal lettünk gazdagabbak. Az egyes modellekről sokkal többet lehetne írni, ezt a későbbiekben meg is fogjuk tenni, hiszen nagyon sok fejlesztés, átalakítás történt a Jeep-eken.

(ka)