FRISS
Vettel 2020 végén elhagyja a Ferrarit (május 12, 2020 8:40 de.)
Hibrid hajtást kap a Lancia Ypsilon (március 9, 2020 8:51 de.)
Videó: az új Fiat 500 (március 4, 2020 6:57 du.)
Az új, tisztán elektromos Fiat 500 (március 4, 2020 5:39 du.)
Érkezik az új elektromos Fiat 500! (március 2, 2020 9:22 du.)

Lamborghini 400GT 2+2

2006-07-07
Comments off
648 Views

A 400GT 2+2 a Genfi Autószalonon debütált 1966-ban. Mindazonáltal, hogy az autó stílusa nagyon is hasonlított a 350GT-re, valamint a 400GT-re ez mégis egy teljesen új modell volt. A megkülönböztető jegyek egyike a megnövelt fejtér, valamint a 2+2 ülés.

A 400GT 2+2 a Genfi Autószalonon debütált 1966-ban. Mindazonáltal, hogy az autó stílusa nagyon is hasonlított a 350GT-re, valamint a 400GT-re ez mégis egy teljesen új modell volt. A megkülönböztető jegyek egyike a megnövelt fejtér, valamint a 2+2 ülés. A hátsó ülések beépítésével szükségessé vált a padlólemez süllyesztése, valamint a tető megemelése, amivel az autó magassága eléri az 1285mm-es magasságot. Ez a növekedés azonban olyan csekély mértékű volt, hogy leginkább akkor tűnik fel, ha szembe állunk a járművel. Ha az autót hátulról vesszük szemügyre, akkor válik igazán feltűnővé a karosszéria megnövekedése, valamint a redukált méretű hátsó ablak. Ezek azok a főbb jegyek, melyek megkülönböztetik ezt a modellt a 350GT-től. A figyelmes szemlélőnek feltűnik az is, hogy a korábbi modellekhez képest megjelent a második ablaktörlő lapát, valamint az – a 350GT-re jellemző ovális fényszórók helyett – erre a modellre jellemző négy kerek fényszóró. A szélvédő mérete változatlan maradt.

A Lamborghini 400GT 2+2 arca a 350GT-hez képest újításon esett át az első lökhárító alatt, valamint az ajtók formái is új alakot öltöttek. Ezen főbb változásokon kívül még számos egyéb kevésbé feltűnő módosítás történt a modellen. A Touring által készített karosszéria acélból öltött alakot, így növelték az autó élettartamát. Az alváz változatlan maradt eltekintve attól, a tengelytávját csekély mértékben megnövelték a 350GT-hez képest, valamint hogy a hátsó felfüggesztés is módosításokon esett át, mellyel tovább fokozták a jármű stabilitását. A modell merevebb rugókat és lengéscsillapítókat kapott melyek valamelyest tovább növelték az autó súlyát (1380kg). Éppen ezért a korábbi modelleknél alkalmazott dupla üzemanyag-tankot felváltotta a szimpla 80 literes tank.

A legfontosabb változás azonban a Lamborghini által kifejlesztett sebességváltó és differenciálmű megjelenése volt. A sebességváltó mind az öt előremeneti fokozatban és – igazi újdonságként- a hátramenetben is Porsche- típusú szinkronművel működött. Mindenki egyetértett abban, hogy ez az új sebességváltó sokkal finomabban és sokkal csendesebben működött, mint a 350/400GT-ben található ZF egység. Még nem ejtettünk szót a modell szívéről. Ebben a járműben egy 60 fokos V12, DOHC motor dohogott, hengerenként két szeleppel. A 4000 köbcentis motor tekintélyes teljesítménnyel párosult. A 320 lóerős jármű stabilitását az acélváz és a tekercsrugók biztosították. Az utazás kényelméről pedig a teleszkópos lengéscsillapítók gondoskodtak. A Lamborghini 400GT 2+2 elérte a 250 km/órát, gyorsulása is külön figyelmet érdemel, álló helyzetből a 100km/órás sebességet 60 méter megtétele után érte el, vagy ahogyan a hivatalos műszaki leírásokban olvashattuk, 6.8 másodperc alatt. A maximális sebesség eléréséhez, pedig mindössze 26.3 másodpercre volt szüksége.

A gyártás két éve alatt mindössze 247 darab Lamborghini 400GT 2+2 készült, beleértve a Flying Star II. túraautót és a Neri&Bonacci Monza 400 versenyautót is.