FRISS
Vettel 2020 végén elhagyja a Ferrarit (május 12, 2020 8:40 de.)
Hibrid hajtást kap a Lancia Ypsilon (március 9, 2020 8:51 de.)
Videó: az új Fiat 500 (március 4, 2020 6:57 du.)
Az új, tisztán elektromos Fiat 500 (március 4, 2020 5:39 du.)
Érkezik az új elektromos Fiat 500! (március 2, 2020 9:22 du.)

Lamborghini Diablo

2006-07-05
Comments off
490 Views

A Lamborghini 1985-ben kezdte el a Countach utódjának szánt Diablo fejlesztését. A munkálatok eredményét 1991 januárjától vásárolhatták meg a vastagabb pénztárcával rendelkező vevők

A Lamborghini 1985-ben kezdte el a Countach utódjának szánt Diablo fejlesztését. A munkálatok eredményét 1991 januárjától vásárolhatták meg a vastagabb pénztárcával rendelkező vevők. A Diablo alapára 240000 dollár volt, melyért igen csekély felszereltség járt. A rádió – melyhez a CD-játszó már opció volt- mellett alig találunk kényelmi berendezéseket: sem elektromos ablakemelő, sem ABS nem volt a Diabloban. Ellenben rendelhető volt a tulajdonosra szabott sportülés, a hátsó szárny és a Breguet óra a műszerfalba. A felszereltségből is jól látszik, hogy egy vérbeli sportkocsinak készült, melybe egy 5,7 literes, V12-es motort építettek. A hengerenkénti befecskendezéses erőmű 492 lóerős volt.

A Lamborghini 1993-ban dobta piacra a Diablo VT (Viscous Traction) változatot, mely összkerékhajtással, Brembo fékekkel, számítógép vezérelt felfüggesztéssel és Koni lengéscsillapítókkal volt felszerelve. Az új felfüggesztési rendszer négy állása között a pilóta egy kapcsolóval akár menet közben is tudott váltani. Az eredeti változathoz képest módosított műszerfalat, eltérő méretű első kereket és a négykerékhajtáshoz jobban illeszkedő abroncsokat kapott. A nyitott változatot 1992-ben, a Genfi Autószalonon állította ki a Lamborghini. A VT és VT Roadster között a levehető szénszálas tetőn kívül csak minimális eltérés volt. A VT Roadster gyártása elég későn, csak 1995-ben kezdődött el és a VT-hez hasonlóan 1998-ig gyártották.

1993-ban, a Lamborghini fennállásának 30. évfordulójára készült a Diablo SE 30 modell. A korlátozott darabszámban gyártott Diablo SE 30 egy könnyített sportváltozat. Hiányoztak belőle a Diablo alapfelszerelései, úgymint rádió vagy légkondicionáló. A súlycsökkentést szénszálas kagylóülések alkalmazásával, a VT összkerékhajtásának és elektronikus felfüggesztési rendszerének elhagyásával érték el. Minden keréknél megnövelt méretű féktárcsákat találunk, de a fékrendszerhez nem kapcsolódott ABS.

1995 és 1998 között volt kapható a Diablo SV. A „Sport Veloce” változat – melynél eltűnik az előző modellekre jellemző bukólámpa – egy három darabból álló spoiler csomagot kap. A beltérben a VT módosított műszerfalát találjuk. A megnövelt teljesítményű alapmotor itt 510 lóerős, ehhez a VT nagyobb féktárcsái jártak. Az SV változatok hátsókerékhajtásúak. Az SV átalakításával készítették el az egyik legerősebb utcai autót. A német König tuningcég által készített Lamborghini 800 lóerős volt.

A VT és a VT Roadster második generációja 1999-ben debütál. Jelentős módosításokat hajtanak végre a VT-ken: itt is eltűnik a bukólámpa, új lesz a műszerfal design és új stílusú felniket kapnak. Műszaki szempontból az ABS, a nagyobb méretű féktárcsák és a módosított szelepvezérlésű V12-es motor az újdonság. Az 5,7 literes erőforrás teljesítménye ebben a változatban már 530 lóerő. A második generációt egy évig gyártották. A VT változatokhoz hasonlóan az SV-ből is elkészül az egy évig gyártott második generáció. Fékrendszerét megerősítik, megkapja a VT-ből ismert 530 lóerős motort.

1999-ben debütál a Diablo GT, melyből mindössze 80 példányt készítettek és ezeket is kizárólag Európában értékesítették. A GT már inkább versenyautó, mint utcai sportkocsi. Motorjául az új 6.0 literest választották. 575 lóerőhöz agresszívebb karosszéria, ültetett futómű és erősebb fékek jártak. Méltán érdemelte ki a leggyorsabb sorozatgyártott autó címet.

A Lamborghini történetében sohasem volt példa egy modell teljes átalakítására. A Diablo az első és egyelőre az utolsó modell, melyet felújítottak. Miután az Audi megvásárolta a céget a Chrysler-től, a Diablo átdolgozása mellett döntött. A 2000-ben bemutatott Diablo VT 6.0 gyakorlatilag a VT-k harmadik generációja. Újrarajzolták az orr-részt és kicserélték a belteret. Motorja a GT 6.0 literes és az előző 5,7 literes változatok egyfajta keveréke. Átdolgozott kipufogórendszer, finomított szelepvezérlés és módosított vezérműtengely jellemzik. A VT 6.0 gyártásával a Lamborghini Diablo gyártása is befejeződött 2001-ben. A mai napig az egyik legkedveltebb sportkocsi, amiből gyártásának 11 éve alatt összesen 2903 darab készült.