A Lamborghini egy tőle szokatlan autót mutatott be 1986-ban a Brüsszeli Autókiállításon. Az LM002 egy agresszív megjelenésű, bivalyerős terepjáró volt, melyet az addig csak GT és szupersportkocsi gyártásáról híres Lamborghini 1986 és 1993 között összesen 328 példányban gyártott.
A Lamborghini egy tőle szokatlan autót mutatott be 1986-ban a Brüsszeli Autókiállításon. Az LM002 egy agresszív megjelenésű, bivalyerős terepjáró volt, melyet az addig csak GT és szupersportkocsi gyártásáról híres Lamborghini 1986 és 1993 között összesen 328 példányban gyártott. Az LM002 története egészen 1977-ig nyúlik vissza, ekkor kezdték el kifejleszteni a „Cheetah” kódnéven futó prototípust. A Lamborghini tervei szerint az Amerikai Egyesült Államok hadseregének szeretett volna szállítani az új összkerékhajtású modellből. Az első prototípust még egy V8-as Chrysler motor hajtotta, mely hátra volt beépítve. Ez a prototípus tesztelés közben megsemmisült. A Cheetah elvesztése után kezdte el a Lamborghini kifejleszteni az LM001-es modellt, mely nagyon hasonló volt elődjéhez. Az LM001-es meghajtásáról egy V8-as AMC motor gondoskodott. A még mindig hátra épített motor túl sok fejtörést okozott a tervezőknek, ekkor dőlt el végérvényesen, hogy egy új alvázra elkezdik megépíteni az LM002-es modellt. Az elkészült autót már saját motor, a Countach-ban is használt V12-es hajtotta, melyet a kocsi orrába építettek be. A tesztek után végül ez az autó is sorozatszámot kapott, így lett belőle az első LM002-es modell.
Az tiszteletet parancsoló méretekkel megáldott LM002 teljesítménye is lenyűgöző volt. Tervezésénél szem előtt tartották, hogy az autó mostoha körülmények között is használható maradjon. V12-es Countach motor az alacsonyabbra állított kompresszió miatt akár gyengébb minőségű benzinnel is üzemelt, ezenkívül a megfelelő hűtésre és a motorba jutó levegő tisztán tartására ügyeltek. A vízhűtőnél dupla ventillátoros rendszert alkalmaztak, így védték a motort a túlmelegedéstől. Az üzemanyagellátásról hat darab Weber karburátor gondoskodott, melyek elé két nagyméretű levegőszűrőt építettek, emiatt van a gépháztető nagy kiemelkedése. A speciális autóhoz speciális gumiabroncsokra is szükség volt. A Pirelli kizárólag a Lamborghini LM002 számára készítette el a Pirelli Scorpion abroncsokat, melyek kétféle mintázattal – vegyes használatra és kizárólag homokra – voltak kaphatóak.
Az LM002 alapvetően kétféle változatban készült az évek során, de gyártása során feltűnt egy-két speciális darab is. Ilyen volt például a 7 literes hajómotorral szerelt változat, vagy a kombi karosszériájú prototípus, mely sohasem került gyártásba. A polgári változat nem szenvedett hiányt a luxusban. A bőrülések, a fényezéssel megegyező színű kárpitozás, a légkondicionáló, a színezett üvegek és a hangtechnika alapfelszereltség volt. Az LM002 vásárlói azok az emberek voltak, akik Countach-t szerettek volna maguknak, de megfelelő utak híján erre nem volt lehetőségük. Az első LM002-t Hasszán, Marokkó királya vette meg. Az utolsó 60 darab LM002 az amerikai piacra szánt felszereltséggel gördült ki a gyárból. Ezek krómozott lökhárítókat, OZ könnyűfémfelniket és finomabb bőrbelsőt kaptak.
A katonai változatot is sikeres volt, bár az USA nem vásárolt belőle. A szaúdi hadsereg 40 darab LM002-t rendelt meg, melyek hátsó üléssora felett a tetőn két, kör alakú csapóajtót alakítottak ki és gépfegyverállvánnyal is fel voltak szerelve. Az LM002 nem csak a hadszíntéren, hanem a versenypályán is bizonyított. 1988-ban a Lamborghini saját csapatot akart indítani a Párizs-Dakar Rally-n, melyre el is kezdték átalakítani az autókat. Miután megszabadították a versenyautót a felesleges súlytól, megerősítették a futóművet és a motort. A 600 lóerős versenygép plexi ablakokat és GPS navigációt is kapott, de sajnos a versenyen már nem tudott indulni, mert a nevezés előtt elfogyott a pénz. Az LM002 Sandro Munarival a volánnál a következő években több versenyen is bizonyította tudását; az egyiptomi Fáraó Rally-n felvezető autóként is LM002-t használtak.