A Jalpa a nevét természetesen egy harcos bikafajtáról kapta. 1981-ben mutatkozott be a Genfi Autószalonon, de az első sorozatgyártású modellt csak 1982-ben adták el. A Genfben bemutatott autó a korábbi Silhouette alvázára épült. A Bertone tervezte Jalpa csillogó, narancsszínű megjelenésével vonzotta a tekintetet, a szemet gyönyörködtető, krémszínű bőr belsőről nem is beszélve. Az első Jalpa a Silhouette 3 literes motorját kapta meg, melyet a sorozatgyártású modellekben az L353 fantázianevű, 3,5 literes motor váltott fel. A 90 fokos hengerszögű, V8-as DOHC motor hengerenként két szeleppel készült.
A Jalpa középmotoros konstrukció volt, teljesítménye 255 lóerő, maximális sebessége pedig elérte a 260 km/órát. Ehhez a motorhoz egy 80 literes tank biztosította a megfelelő üzemanyag mennyiséget. A Jalpa független felfüggesztésével, tekercsrugóival, valamint teleszkópos lengéscsillapítóval könnyedén és biztonságosan vette az élesebb kanyarokat is. A Jalpa ténylegesen a Silhouette stílusának újragondolása volt, sokkal hangsúlyosabb, szélesedő sárhányókkal, valamint az újrarajzolt motorborítással, mely púposabb kiképzése révén több helyet biztosított a motornak. Mindezek a külső megjelenésbeli változások a korábbi Silhouette-hez képest masszívabb összképet adtak. A Jalpa Campagnolo felniket kapott, melyekre Pirelli P7-es abroncsokat szereltek.
És most térjünk át a belsőre! A Jalpa a Silhouette-től örökölt műszerfala totális változáson esett át azáltal, hogy a kezelő szervek egyetlen, sokkal modernebb blokkba kerültek. Az ízléses stílusról árulkodik a bőr belső, a szépen megvarrt kárpitozás, a légkondicionálás, az AM/FM sztereo rádió és kazettás magnó, az elektromos ablakemelők valamint a vezető oldali elektromosan állítható visszapillantó tükör, melyek mind-mind a szériafelszerelés részét képezték. A csomagtartóra sem lehetett panasz, hiszen mindkét utas bőröndjei kényelmesen elfértek. A Jalpa a mai napig az egyik legkeresettebb Lamborghini modell, hisz 1982 és 1988 között mindössze 410 darab készült belőle.