A Dedra 1989 tavaszán mutatkozott be. A Lancia új, középkategóriás szedánja a Fiat Temprával közösen lett kifejlesztve, padlólemezüket a Fiat Tipo adta. A klasszikus, négyajtós karosszériájú Dedra terveit az IDEA stúdió készítette.
A Dedra 1989 tavaszán mutatkozott be. A Lancia új, középkategóriás szedánja a Fiat Temprával közösen lett kifejlesztve, padlólemezüket a Fiat Tipo adta. A klasszikus, négyajtós karosszériájú Dedra terveit az IDEA stúdió készítette, a modell légellenállási-együtthatója a kitűnő 0.29-es értékkel bírt. A magas felszereltség, a felhasznált anyagok kiváló minősége és az egyedi fényezések igazi presztízsautóvá tették a Dedrát, mely egyesítette magában az exkluzivitást és a komfortot. A Dedra a változtatható ülés és kormánypozícióval, illetve az elektromosan állítható tükrök segítségével tökéletesen kiszolgálta a vezetőjét. A kényelemről továbbá a légkondicionáló, a kiforrott hangtechnika, a biztonságról pedig az ABS gondoskodott. A mérnökök a passzív biztonságra is gondoltak, ezért az autó szerkezeti felépítését is úgy tervezték meg, hogy minimalizálják egy esetleges balesetnél bekövetkező sérüléseket.
A Dedra forgalmazásának kezdetekor háromféle motorral került a szalonba. Az 1,6 literes, 90 lóerős és a 2,0 literes, 120 lóerős injektoros benzinmotor mellett egy ugyancsak 2,0 literes turbodízel szerepelt a kínálatban. A Dedrában elől McPherson, hátul független kerékfelfüggesztést alkalmaztak, néhány modellváltozatban rendelhető volt az elektronikusan állítható lengéscsillapító is. Még ugyanennek az évnek az őszén a motorpaletta része lesz az 1,8 literes, 110 lóerős benzinmotor is. 1990-ben két további Dedra változat mutatkozik be. A Dedra 2000 Turbo és a Dedra Integrale ötvözve a kényelmet a kimagasló teljesítménnyel, a legnemesebb Lancia tradíciókat testesítette meg. A 2000 Turbo elsőkerékhajtású volt, 1995 cm3-es motorja 165 lóerőt teljesített. Az Integrale ugyanilyen hengerűrtartalmú motorja 20 lóerővel erősebb volt és összkerékhajtást kapott. Ezek a modellek külsejükben is eltértek az alapváltozatoktól: átdolgozott lökhárítókat kaptak, alapfelszereltség volt a ködlámpa és a spoilerezés. A Lancia az 1,9 literes turbodízel motor bevezetésével tovább bővítette motorpalettát. 1992-től a 2,0 literes benzinváltozathoz már négysebességes automata váltó is rendelhető volt.
1992-ben a Lancia négy felszereltségi szint bevezetésével ésszerűsítette a kínálatot. A Comfort, LE, LS és HF felszereltségek az addig eladott Dedrákhoz leggyakrabban vásárolt kiegészítőket tartalmazták. Ezzel egy időben új anyagok és belső színek kerültek a kínálatba, valamint megjelenik a színezett üveg is. 1994-ben az 1,6 literes motor hengerenkénti befecskendezést kapott és bemutatkozik a 2,0 literes 16 szelepes (139 LE) erőforrás is. A Lancia valamilyen oknál fogva leállította a Turbo motoros változatok gyártását, az Integrale változat ezután a 2,0 16V motorral épül. 1996-ban bevezetésre kerül két új fejlesztésű 1,8 literes motor. A normál változat 113, a változó szelepvezérlésű erőforrás 130 lóerős volt. A Dedra gyártásának leállítása előtt alig egy évvel pedig megjelenik a 103 lóerős 1,6 16V. 1994-ben a Lancia bemutatja a Dedra kombi változatát, az SW-t. A Station Wagon motorkínálata a 2,0 literes 8V kivételével teljesen megegyezett a limuzinéval. Az SW magas komfortjával és praktikus kombi karosszériával hamar kedvelt autó lett. A Dedra és Dedra SW gyártása 1999-ben fejeződött be, utóda a Lybra lett.