Magyarországon a Fiat 500X – ItaliaSpeed
FRISS
Elhunyt Sergio Marchionne (július 25, 2018 11:05 de.)
Az Alfa Romeo Goodwoodban (július 14, 2018 9:01 du.)
Jeepet kaptak az olasz csendőrök (június 28, 2018 1:26 du.)

Magyarországon a Fiat 500X

2015-03-20
Comments off
289 Views

Mi történik, ha egy olasz retró kisautó génállományát beoltják egy crossover koncepcióba? Nos, megszületik az a kompakt crossover, melyért rajonganak a nők, elismerően csettintenek a férfiak és még az aszfaltozott útról is letérhetünk vele.

 500X bemutató, Budapest

Megérkezett hazánkba az 500-as család legújabb tagja, az 500X. A kompakt crossover bemutatóját a budapesti Eiffel téren rendezték meg, mely marketing szempontból kiváló választásnak bizonyult. A hangulatos helyszínen a tesztautó flotta egy hatalmas X-t formálva várta az újságírókat, a szokatlan látvány persze felkeltette a járókelők és az irodaházban dolgozók figyelmét is, így szinte állandóan kisebb tömeg nézte a teraszról a Fiat új modelljét.

A Fiat munkatársai rendhagyó sajtótájékoztatót tartottak, melyen megismerhettük a ProjektX pályázat döntőseit is. Gulyás Sára, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem mesterszakán végzett, kiegészítők tervezésére szakosodott divattervező mutatta be a munkákat, melyekből egy prototípus biztosan elkészül.

A siker garantált

Az már a Párizsi világpremieren tökéletesen látszott, hogy az 500X sikere kódolva van. A Fiat tervezői úgy oltották be egy modern crossover koncepcióba az 500-as stílusjegyeit, mintha az a világ legtermészetesebb dolga lenne. Fel sem merül bennünk, hogy egy 4,2 m hosszú, 1,8 méter széles, 1,6 méter magas, emelt hasmagasságú és figyelemre méltó terepképességekkel bíró modell nem illik az 500-as modellcsaládba.

Ahogy azt az 500-as sorozatnál már megszokhattuk most is több kivitelben elérhető az 500X. Mindkét változatnak már a neve is sugallja, hogy kiket céloz meg vele a Fiat. A City-look egy dinamikus, lendületes városi modellváltozat, amellyel a fiatalokat szeretnék megszólítani, míg az Off-road look azok számára készült, akik inkább a terepen, szabadban fogják használni az 500X-et. Utóbbi 2 centiméterrel hosszabb és valamivel magasabb is testvérénél.

Bár az 500X az 500L-hez hasonlítható leginkább, azonban az emelt hasmagasság és a crossoverekre jellemző, az autón körbefutó műanyag borítás egy teljesen más külsőt ad az új modellnek. Ahogyan az 500-as család legtöbb tagja, így a külső alapján ez az autó is inkább nőies, de a tervezők gondoskodtak róla, hogy a kiegészítők és a színek megfelelő összeválogatásával a férfiak is vásárolhassák az 500X-et.

Felszeretség Az 500 X-ben is jó néhány, ma már alapvető elem megtalálható, így a sebességhatárolós tempomat, négy irányban állítható szervokormány, ESP, hat légzsák, távirányítós központi zár, elektromos ablakok elöl-hátul és fűthető tükrök, állítható magasságú vezetőülés, osztottan dönthető hátsó üléstámla. A kényelmes autózást a  holttérfigyelő, ütközésre figyelmeztető rendszer, sávtartó asszisztens és tolatókamera segítik. Az infotainment rendszert a már más modellekből ismert 6,5 colos érintőképernyővel és TomTom navigációval rendelhetjük. Felszereltségi szintek terén 7 különböző lehetőség közül választhatunk.

Az erőforrások

500X-et kétféle benzines és kétféle dízel erőforrással rendelhetünk. Előbbiek esetén egy 1,6 literes szívóból és egy 1,4 literes MultiAir turbós benzinesből áll a választék− 110, illetve 140 lóerővel. Utóbbiak 1,6, illetve 2,0 literes hengerűrtartalommal érhetők el, 120 és 140 lóerős kivitelben. Később érkezik majd egy 1.4-es turbós benzines 170 lóerővel. Váltók terén az alap benzineshez ötsebességes kézi váltó társul, az erősebb kivitelek már hatfokozatú, szintén kézi váltóval érkeznek. A legerősebb, 140 lovas dízel hatos kézivel vagy kilencfokozatú automatával rendelhető. Összkerékhajtás csak az erősebb dízelekhez kérhető.

A próbaút

Tapasztalatunk alapján az autóban 4 felnőtt kényelmesen elfér, igaz 180cm fölött már igencsak közeledik a tető, és ez esetben a hátul ülők lábtere eléggé lecsökken. Tárolórekeszek tekintetében kitett magáért a Fiat: tekintélyes méretű zsebeket találtunk az ajtókon és a középkonzol alsó részén. A kesztyűtartó osztott, alul egy nagyobb , felül pedig egy kisebb rekesze van. És ha már tárolásnál tartunk, tegyünk említést a csomagtartóról, ami 245 és 350 literes lehet, attól függően, hogy pótkerék vagy csak defektjavító készlet van benne. Igaz csak pár kilométeren át vezethettük az 500X-et, de ez a távolság is elég volt arra, hogy pozitív tapasztalatokat szerezzünk. Dízel motoros változatot sikerült kipróbálnunk és mindannyian meg voltunk elégedve a kulturált dízelmotor hanggal. A váltó könnyedén kapcsolható, a kormányzás pontos.

És mindez mennyibe kerül?

Az 500X induló ára 4,39 millió forint, de ebbe még elég sok extrát kell rendeljünk. Az egyel magasabb felszereltségi szint már 5,4 millió forint. A legerősebb dízel motoros változat nagyjából 7,5 millió, míg mindez 9 sebességes automata váltóval már 8 millió fölött van. Persze még ezt is lehet fokozni, ha néhány további extrát szeretnénk bele, könnyen 9 millió fölé emelkedik az ár. Egy átlagos felszereltségű példány nagyjából 6 millió forintból kijön..

Címkék
,