A legenda folytatódik
Az Alfa Romeo fennállásának 90. évfordulóját méltó módon ünnepelte. A 156-os technikáját alapul véve az Alfa Romeo elkészítette a 145/146 páros utódját, a 147-est. A 2000-ben bemutatott három- illetve ötajtós kivitelben készülő autó rengeteg elismerésben részesült. 2001-ben Európa 21 országának 56 szakújságírójából álló nemzetközi zsűri a 147-es Alfát választja az Év autójának.
2002-ben a milánói cég több évtized után újra utcai GTA-t épít. Nem is egyet. A 147 GTA, a 156 GTA és a 156 Sportwagon GTA modellekbe az új fejlesztésű 3,2 literes V6-os motorokat szereli, melynek teljesítménye 250 lóerő. A feszesre hangolt futómű és a hatsebességes váltó garantálja a vezetés élményét.
Technikai újítások sorát mutatja be az Alfa Romeo a különböző autószalonokon. A Forma-1-es versenyautókból ismert Selespeed szekvenciális váltó és az új JTS (Jet Thrust Stoichiometric) motor világszenzáció. Egyetlen gyártó sem tudott még ekkora fajlagos teljesítményű közvetlen befecskendezésű benzinmotort gyártani.
2003-ban elkezdődött a modellfrissítési offenzíva, melynek során átszabták az Alfa Romeo család szinte minden tagját a 147-estől a GTV-ig.
Teljesen új modellként mutatkozik be az Alfa GT, egy igazi kupé, mely már régóta hiányzott a márka modellpalettájáról. Gyönyörű formaterve a Bertone stúdió munkáját dícséri. A felfrissített modelleket pedig rövid időn belül újabbak váltják. A 156-os utódja, a 159-es, valamint a Spider/GTV párost leváltó Brera 2005-ben mutatkozik be és a legenda folytatódik…